IEM: przyszłość e-sportowych zawodów może należeć do PUBG

Fot. jacek-tomczyk/chip
Maleje za to popularność "StarCrafta II". 2,5 miliona Polaków interesuje sie e-sportem. Takie dane u progu finałów Intel Extreme Masters w Katowicach podaje Newzoo.

To firma zajmująca się analizą e-sportowego rynku. Według Newzoo, w Europie poza Polską ta dziedzina bardzo dobrze rozwija się też w Skandynawii. Najwięcej fanów e-sportu jest jednak w krajach Azji i Ameryki. Na całym świecie, jak podkreśla Ralf Reichert z Electronic Sports League, jest 150 milionów osób kibicujących profesjonalnym graczom.

Najpopularniejszym tytułem e-sportowym pozostaje „League of Legends” (fot. Jacek Tomczyk)

Na YouTube’ie największą widownię mają gry strategiczne. Dużym zainteresowaniem cieszą się szczególnie filmowe podsumowania rozgrywek, tzw. highlights. Twitch z kolei przyciąga widzów FPS-ów, czyli gier, w których liczy się wartka akcja. Ciągle główną funkcją tego drugiego portalu pozostają transmisje.

Organizatorzy turniejów zarabiają na biletach i na reklamach (fot. Jacek Tomczyk)

Pomimo corocznych prób angażowania kobiet w e-sport, nadal 80 procent widowni to mężczyźni. Tylko 5% kobiet czynnie bierze udział w zawodach. Aż 95 procent graczy stanowią mężczyżni. Kilka dni temu w Katowicach podczas kobiecego turnieju Intel Challenge Polka Julia Kurzyńska zajęła ze swoim zespołem Squared Prospects drugie miejsce.

Global Esports Forum zorganizowano w katowickim Spodku (fot. Jacek Tomczyk)

Jurre Pannekeet z Newzoo przewiduje, że w przyszłości w e-sportowych zawodach popularne będą gry typu battle royale takie jak „PlayerUnknown’s Battlegrounds” czy „Fortnite”. Jego zdaniem, to idealni kandydaci do turniejów o wysoką stawkę. Dobre perspektywy mogą być też przed „Rainbow Six Siege”. Sukcesywnie spada natomiast popularność „StarCrafta II”, czyli jedynego RTS-a na e-sportowej scenie.

Global Esports Forum zostało zorganizowane w katowickim Spodku tuż przed Intel Extreme Masters. W dyskusji uczestniczyli e-sportowi działacze, analitycy i przedstawiciele zespołów. Od piątku do niedzieli potrwają finały IEM-u. Jesteśmy już na miejscu i przez kolejne dni będziemy w portalu relacjonowali to wydarzenie. | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.