Revolut wchodzi do Polski z bezpłatnymi przelewami międzynarodowymi

Fot. Revolut
Gigant branży fintech, oficjalnie wkracza do Polski. Konsumenci, którzy zechcą poświęcić trzy minuty na ściągnięcie aplikacji i założenie konta uzyskają dostęp do bezpłatnych przelewów krajowych i międzynarodowych oraz opcji płacenia za granicą bez prowizji i dodatkowych opłat.

Revolut to start-up z siedzibą w Londynie. Firma opiera swoje rozwiązania na technologii blockchain. Dzięki niej, można płacić za pomoca 25 walut bez kosztów przewalutowania. Producent twierdzi, że wystarczą trzy minuty na skonfigurowanie konta. Aplikacja pozwala wysyłać darmowe przelewy za granicę lub do Polski. Można też wymienić pieniądze na inne waluty lub kryptowaluty unikając kosztów przewalutowania.

Revolut pozwala wykonywać bezpłatne przelewy zagraniczne (fot. Revolut)

Nikolay Storonsky, nie ukrywa, że jego firma chce zagrozić tradycyjnym bankom.

Zauważyliśmy, że największe polskie banki budują produkty i doświadczenie pełnej bankowości mobilnej w sposób powolny. Jesteśmy tu by dostarczyć polskim konsumentom alternatywę w postaci innowacyjnej bankowości i łatwy dostęp do usług finansowych dla każdego, kto chce zwiększyć bezpośrednią kontrolę nad swoimi finansami. — przekonuje założyciel i prezes Revolut.

Firma opiera swoje rozwiązania na całkowicie nowej technologii łańcuchów blokowych (blockchain). Oferuje cyfrowy portfel do zarządzania domowym budżetem. Programiści firmy zwracają szczególną uwagę na kwestie bezpieczeństwa. Zbliżeniową kartę płatniczą można w każdej chwili zablokować i odblokować za pomocą jednego kliknięcia. Odpowiednie reguły oparte o geolokacji spowodują, że złodziej nie będzie mógł korzystać z karty.

Karol Sadaj w lutym został przedstawicielem Revolut na Polskę (fot. Revolut)

Polską siedzibą firmy będzie Kraków. Przedstawicielem Revolut na Polskę w lutym 2018 roku został Karol Sadaj. Wcześniej Sadaj był szefem marketingu Ubera w Polsce. Pracował też w Google, PepsiCo i Phillip Morris. Revolut obsługuje już 50 tysięcy polskich użytkowników. Od 2015 roku brytyjska firma przekonała do siebie 1,5 miliona użytkowników na całym świecie i przeprowadziła transakcje o wartości ponad 10 miliardów dolarów. | CHIP