Microsoft pracuje nad samoobsługowymi sklepami

Jak donosi serwis Reuters, Microsoft pracuje nad technologią, która wyeliminowałaby kasjerów i linie kasowe ze sklepów. Firma z Redmond opracowuje systemy, których zadaniem jest śledzenie, co klienci dodają do swoich wózków. Microsoft pokazał już pierwsze rozwiązania sklepom, m.in. amerykańskiemu Walmartowi. Rozwiązanie Microsoftu wzbudziło zainteresowanie w trzech sieciach detalicznych, które szukają pomysłu na dotrzymanie kroku Amazon Go. W przypadku Amazonu klienci sklepu uruchamiają aplikację mobilną Amazona, która generuje kod QR. Kod otwiera bramkę do sklepu, klient robi zakupy, a zaplata pobierana jest automatycznie z konta bankowego. Nie wiadomo jeszcze jak będzie wyglądać rozwiązanie Microsoftu, ale dla firmy umowa z sieciami handlowymi to łakomy kąsek.

„To przyszłość sklepów typu convenience (mały sklep położony w dzielnicy mieszkaniowej, sprzedający produkty pierwszej potrzeby – przyp. red.) i sklepów spożywczych” – powiedział Reutersowi Gene Munster, kierownik działu badań w Loup Ventures, firmie zajmującej się pionierskimi technologiami. Według tej firmy wartość amerykańskiego rynku zautomatyzowanej obsługi kasowej 50 mld dol. Microsoft ma więc o co zabiegać.

Inna rzecz, że Amazon Go nie było pierwszym w pełni zautomatyzowanym sklepem. Od 2016 r. absolutnie bezobsługowy sklep funkcjonuje w szwedzkim Viken. Jego twórcą jest Robert Ilijason. W sklepie nie ma nie tylko obsługi, ale też żadnej ochrony. Jednak nie jest pozostawiony samopas. W sklepie działa sześć kamer. Aby skorzystać ze sklepu należy się zarejestrować, a dane wszystkich klientów są zapisywane.

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.