Polacy śledzili mundial w sieci do momentu odpadnięcia reprezentacji Polski

Fot. Piotr Drabik
Z badania Gemius przeprowadzonego podczas Mistrzostw Świata w piłkę nożną wynika, że Polacy śledzili zmagania naszej reprezentacji także w sieci. W tym czasie wiele portali sportowych odnotowało wyraźne wzrosty.

W czerwcu z internetu skorzystało 27 milionów Polaków. Średnio spędzaliśmy w sieci nieco ponad 2 godziny dziennie i odwiedziliśmy łącznie 53 miliardy stron. Jak można się spodziewać, w czerwcu znacząco wzrosła popularność stron o tematyce sportowej. Głównie za sprawą rozgrywanych w Rosji Mistrzostw Świata w piłkę nożną. Właściciele portali sportowych mieli dodatkowe powody do kibicowania polskim piłkarzom.

Po odpadnięciu polskiej drużyny zainteresowanie portalami sportowymi gwałtownie spadło (graf. Gemius)

Dane pokazują, że mundial śledziliśmy głównie wtedy, kiedy swoje mecze rozgrywała reprezentacja Polski, czyli 19, 24 i 28 czerwca. Średnio w te dni spędzaliśmy 25 minut na przeglądanie wyników i analiz. Po odpadnięciu polskiej kadry z Mistrzostw Świata, czas spędzony na stronach o tematyce sportowej zmniejszył się aż o połowę.

Koniec czerwca to także koniec roku szkolnego i początek wakacji. Nie dziwi zatem, że uczniowie pod koniec tego miesiąca przestali wchodzić na strony z wirtualnymi brykami i pomocami naukowymi. Ta tendencja wyraźnie się zarysowuje po 22 czerwca, kiedy serwisy o tematyce edukacyjnej zaczynają odnotowywać wyraźne spadki. Zupełnie tak samo jak te sportowe po odpadnięciu drużyny prowadzonej przez Adama Nawałkę. | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.