Polacy śledzili mundial w sieci do momentu odpadnięcia reprezentacji Polski

Po fazie grupowej zainteresowanie Mistrzostwami Świata diametralnie spadło.

W czerwcu z internetu skorzystało 27 milionów Polaków. Średnio spędzaliśmy w sieci nieco ponad 2 godziny dziennie i odwiedziliśmy łącznie 53 miliardy stron. Jak można się spodziewać, w czerwcu znacząco wzrosła popularność stron o tematyce sportowej. Głównie za sprawą rozgrywanych w Rosji Mistrzostw Świata w piłkę nożną. Właściciele portali sportowych mieli dodatkowe powody do kibicowania polskim piłkarzom.

Po odpadnięciu polskiej drużyny zainteresowanie portalami sportowymi gwałtownie spadło (graf. Gemius)

Dane pokazują, że mundial śledziliśmy głównie wtedy, kiedy swoje mecze rozgrywała reprezentacja Polski, czyli 19, 24 i 28 czerwca. Średnio w te dni spędzaliśmy 25 minut na przeglądanie wyników i analiz. Po odpadnięciu polskiej kadry z Mistrzostw Świata, czas spędzony na stronach o tematyce sportowej zmniejszył się aż o połowę.

Koniec czerwca to także koniec roku szkolnego i początek wakacji. Nie dziwi zatem, że uczniowie pod koniec tego miesiąca przestali wchodzić na strony z wirtualnymi brykami i pomocami naukowymi. Ta tendencja wyraźnie się zarysowuje po 22 czerwca, kiedy serwisy o tematyce edukacyjnej zaczynają odnotowywać wyraźne spadki. Zupełnie tak samo jak te sportowe po odpadnięciu drużyny prowadzonej przez Adama Nawałkę. | CHIP

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News