Część iPhone’ów 8 ma poważne usterki fabryczne

Fot. Pixabay
Według producenta, problem dotyczy tylko niewielkiej liczby urządzeń sprzedanych w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Australii, Hong Kongu, Indiach, Japonii, Nowej Zelandii i Makao. Apple zaoferowało też bezpłatną wymianę wadliwych iPhone'ów 8.

Część sprzedawanych od września 2017 do marca 2018 roku iPhone’ów 8 ma płyty główne, które zostały wyprodukowane z błędami konstrukcyjnymi. Smartfony restartują bez powodu, albo się zawieszają. Zdarza się też, że w ogóle nie można ich uruchomić. Klienci, którzy spotkali się z takimi problemami mogą liczyć na bezpłatną naprawę po wcześniejszym sprawdzeniu na stronie producenta, czy ich telefon kwalifikuje się do bezpłatnej naprawy. Jednak niektórzy z amerykańskich klientów i tak mogą zostać obciążeni kosztami naprawy innych mniejszych usterek, takich jak zarysowania ekranu, które nie przeszkadzają w korzystaniu ze smartfonu, a które bywają drogie.

Niektóre iPhone’y 8 zawieszają się z powodu fabrycznych usterek płyt głównych (fot. Apple)

Apple twierdzi, że tylko niewielka część sprzedanych iPhone’ów 8 jest wadliwa. Jednak amerykański koncern podobnych określeń używał również w przypadku psujących się klawiatur MacBooków i MacBooków Pro. Wówczas okazało się, że problem był dużo bardziej powszechny niż wynikało z komunikatu producenta. Często zdarzało się, że autoryzowane serwisy wyceniały wymianę klawiatury nawet na równowartość 2600 złotych (700 dolarów). Po krytyce jaka spadła na producenta, Apple wprowadziło program wymiany tego podzespołu w części niesprawnych urządzeń.

Problem z wadliwymi iPhone’ami 8 teoretycznie nie dotyczy klientów z Europy. Warto pamiętać, że w europejskim systemie prawnym (także w Polsce) funkcjonuje instytucja tzw. rękojmi, czyli ustawowa ochrona konsumentów. W przypadku smartfonów i innych urządzeń elektronicznych okres ochrony to 2 lata od zakupu. Jeśli w tym czasie stwierdzimy, że urządzenie ma wady fabryczne, to w ciągu roku możemy domagać się naprawy, wymiany na działający produkt, a także zwrotu pieniędzy. Koszty pakowania i wysyłki w wypadku rękojmi ponosi sprzedający. | CHIP