Kolejne kłopoty z iPhone’ami

W serwisie 9to5Mac pojawiły się informacje, że na urządzeniach Apple’a pojawia się komunikat o zablokowaniu konta. Klienci skarżą się, że zostali wylogowani z usług iCloud, iMessage, Apple Music, Apple TV i innych. W wielu przypadkach odzyskanie dostępu wiązało się z koniecznością ponownej weryfikacji tożsamości. A próba ponownej weryfikacji zakończyła się niepowodzeniem. Apple nie ma na razie pomysłu, co z tym zrobić. Natomiast w sieci pojawiło się kilka hipotez dotyczących przyczyn tego kłopotu. Mówi się o próbie włamania na serwery Apple’a, bądź o błędzie w kodzie oprogramowania telefonów, który doprowadził do uruchomienia blokady. Jedną z hipotez jet ta, że blokada nastąpiła wskutek masowych prób logowania do usług Apple za pomocą haseł, które wykradziono od firm trzecich.

(źr. 9to5mac)

Apple wykorzystuje mechanizm aktywnej ochrony swoich klientów używających tych samych poświadczeń w różnych usługach. Producent iPhonów może więc (teoretycznie) monitorować naruszenia w firmach trzecich oraz bazy wykradzionych poświadczeń i na tej podstawie przewidywać, którzy klienci są zagrożeni. W takim przypadku Apple prawdopodobnie wolałby prewencyjnie zablokować konta niż narażać się na straty wizerunkowe.

Warto podkreślić, że ryzyko włamania na konto w usługach Apple można radykalnie zmniejszyć, korzystając z w uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA). Dodatkowa korzyść z 2FA to natychmiastowe ostrzeżenie o próbie nieautoryzowanego dostępu do Twojego konta – komentuje Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.

Reklama

Osoby, których konto zostało zablokowane, powinny zajrzeć na stronę poradnika przygotowanego przez Apple, gdzie wyjaśnione jest, jak postępować w takiej sytuacji.

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.