Kolejne kłopoty z iPhone’ami

W serwisie 9to5Mac pojawiły się informacje, że na urządzeniach Apple’a pojawia się komunikat o zablokowaniu konta. Klienci skarżą się, że zostali wylogowani z usług iCloud, iMessage, Apple Music, Apple TV i innych. W wielu przypadkach odzyskanie dostępu wiązało się z koniecznością ponownej weryfikacji tożsamości. A próba ponownej weryfikacji zakończyła się niepowodzeniem. Apple nie ma na razie pomysłu, co z tym zrobić. Natomiast w sieci pojawiło się kilka hipotez dotyczących przyczyn tego kłopotu. Mówi się o próbie włamania na serwery Apple’a, bądź o błędzie w kodzie oprogramowania telefonów, który doprowadził do uruchomienia blokady. Jedną z hipotez jet ta, że blokada nastąpiła wskutek masowych prób logowania do usług Apple za pomocą haseł, które wykradziono od firm trzecich.
Można oczekiwać, że wraz z urządzeniami pojawią się akcesoria. Część przecieków mówiła o nowej bezprzewodowej ładowarce i słuchawkach (fot. Apple)

Można oczekiwać, że wraz z urządzeniami pojawią się akcesoria. Część przecieków mówiła o nowej bezprzewodowej ładowarce i słuchawkach (fot. Apple)

(źr. 9to5mac)

Apple wykorzystuje mechanizm aktywnej ochrony swoich klientów używających tych samych poświadczeń w różnych usługach. Producent iPhonów może więc (teoretycznie) monitorować naruszenia w firmach trzecich oraz bazy wykradzionych poświadczeń i na tej podstawie przewidywać, którzy klienci są zagrożeni. W takim przypadku Apple prawdopodobnie wolałby prewencyjnie zablokować konta niż narażać się na straty wizerunkowe.

Warto podkreślić, że ryzyko włamania na konto w usługach Apple można radykalnie zmniejszyć, korzystając z w uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA). Dodatkowa korzyść z 2FA to natychmiastowe ostrzeżenie o próbie nieautoryzowanego dostępu do Twojego konta – komentuje Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.

Osoby, których konto zostało zablokowane, powinny zajrzeć na stronę poradnika przygotowanego przez Apple, gdzie wyjaśnione jest, jak postępować w takiej sytuacji.