Będzie dalszy ciąg gry Obcy: Izolacja

AKTUALIZACJA – Mobilna gra Alien: Blackout >>
Obcy - Izolacja
Obcy - Izolacja


Klip jest zaledwie sugestią, że gra powstaje. W krótkiej animacji widzimy pytanie “Kim jest Amanda Ripley?” oraz słyszymy charakterystyczny syk jednego z najgroźniejszych potworów w dziejach Science-Fiction. Na końcu pojawiają się trzy słowa: “przeczytaj, zagraj, obejrzyj”. Według fanów, może to być zapowiedź większego projektu 20th Century Fox, który obejmie nie tylko grę, ale także komiks lub książkę – oraz film lub serial.

Ponieważ Creative Assembly, studio odpowiedzialne za stworzenie “Obcego: Izolacji”, kilka miesięcy temu stwierdziło, że nie planuje wprowadzić na rynek sequela, może to oznaczać dwie rzeczy. Po pierwsze marka mogła trafić pod nowe skrzydła. Druga ewentualność to opracowanie niepowiązanej z “Obcym: Izolacją” gry. Ale to byłoby dość dziwne, ponieważ pierwsza część została przyjęta bardzo dobrze i fani zapewne chętnie zagraliby jeszcze raz Amandą Ripley.  Z drugiej strony, w ubiegłym roku 20th Century Fox zarezerwowało znak towarowy pod nazwą “Alien: Blackout”. Całkowicie nowa odsłona, np. uwzględniająca też wątek Amandy, byłaby ciekawym rozwiązaniem.

“Obcy: Izolacja” zadebiutował w 2014 roku. Gracz wciela się tu w postać Amandy Ripley, która wraz z załogą wybiera się do stacji Sewastopol, gdzie przetrzymywana jest czarna skrzynka ze statku Nostromo. Młoda technik ma nadzieję znaleźć informacje o swojej zaginionej matce. Największą zaletą gry jest ciężki klimat survival horroru i świetnie zaprojektowana SI Obcego, przed którym bohaterowie ciągle muszą się ukrywać.

Esencją rozgrywki jest jej nieprzewidywalność. Obcy zachowuje się jak prawdziwy łowca. Oprócz krótkich, oskryptowanych momentów przez większą część czasu potwór depcze nam po piętach. Ciągle słyszymy z oddali kroki, odgłosy prześlizgiwania się w wentylacji, dzikie piski zwiastujące, że potwór zauważył ofiarę. Niekiedy porusza się ekstremalnie wolno, węsząc po pomieszczeniach, a innym razem nagle zaczyna biec lub wyskakuje z szybu. Nie będziecie w stanie przewidzieć jego ruchu. Każde piknięcie sensora wywoła u gracza szybsze bicie serca  – pisaliśmy w 2014 roku w recenzji “Obcego: Izolacji”.

To była pierwsza gra z filmowego uniwersum, która zyskała duże uznanie wśród graczy i recenzentów (ocena 81/100 w serwisie Metacritic). Wcześniejsze produkcje skupiały się na strzelaniu do mało inteligentnych ksenomorfów, co nie budowało skutecznie atmosfery zagrożenia charakterystycznej dla “Obcego”.

Historia opowieści rozpoczęła się w 1979 roku wraz z filmem “Obcy – ósmy pasażer Nostromo” w reżyserii Ridleya Scotta. Produkcja odniosła ogromny sukces, a jedną z jej ważnych, kulturowych cech było obsadzenie w roli heroicznego bohatera – kobiety. | CHIP