nvidia logo

CEO NVIDII: Chmura nigdy nie zastąpi komputera PC

Jensen Huang, szef NVIDII to jeden z najbardziej rozpoznawalnych CEO w branży. Podobnie jak szefowa AMD, Huang wziął udział w spotkaniu z prasą podczas CES 2019. W charakterystycznym dla siebie rzeczowym, ale pozostającym na luzie tonie wyjaśnił kilka kwestii związanych z planami NVIDII.

Serwis GamesBeat ma pełną transkrypcję wywiadu, ale my skupimy się na tym, co mówił szef NVIDII. Huang mówił o wszystkim, od kryptowalut po samochody autonomiczne i łączność 5G ale dostarczył także nieco więcej informacji na temat usługi strumieniowania gier GeForce Now, która jest obecnie dostępna w wersji beta. CEO NVIDII powiedział, że usługa świetnie sobie radzi i powiększa rynek, ale nigdy nie zastąpi komputera jako platformy ze względu na… ograniczenia prędkości światła.

To jest fantastyczne. Mamy setki tysięcy równocześnie zalogowanych użytkowników. Nasza strategia jest w toku. Po pierwsze, jeśli twoje pytanie brzmi: „Ile czasu upłynie zanim streaming może być tak dobry jak komputer?” Odpowiedź jest jedna: nigdy tak nie będzie. Powodem tego jest to, że istnieje jeden problem, którego rozwiązania wciąż nie odkryliśmy. To jest prędkość światła. Kiedy grasz w gry esportowe, potrzebujesz odpowiedzi w kilka milisekund, a nie kilkaset milisekund. To podstawowy problem. To tylko prawa fizyki. (…) Wierzymy jednak w to rozwiązanie tak bardzo, że pracujemy nad nim od dekady. Nasza strategia jest taka: wierzymy, że gry na PC pozostaną. Wierzymy, że każdy będzie potrzebował przynajmniej komputera, ponieważ, jak widać wiedza jest nadal ważna. Nie możesz zrobić wszystkiego na telewizorze. Nie możesz żyć tylko z telewizją online. Ale możesz żyć technologicznie z samym komputerem. Komputery są używane przez młodych ludzi na całym świecie. To ich pierwsze urządzenie, a może drugie po smartfonie. Pomiędzy tymi dwoma urządzeniami są to podstawowe platformy obliczeniowe dla społeczeństwa. Wierzymy, że to tu zostanie.

Prezes NVIDII podczas prezentacji GeForce’a RTX 2060 (fot. wccftech)

Kiedy ludzie kupują swoje gry na PC, na platformie Steam, Uplay lub Origin czy Battle.net, to, co chcemy zrobić z GeForce Now, to wziąć to doświadczenie, sprawdzić je i przenieść je gdzie indziej, gdziekolwiek się znajdują. Jeśli są przed telewizorem, fantastycznie. Jeśli są przed urządzeniem mobilnym, fantastycznie. Ale nasze doświadczenie zaczyna się od komputera. To jest nasz punkt centralny. Właśnie dlatego GeForce Now odtwarza gry na PC. Właśnie dlatego GeForce Now umożliwia pobieranie zakupionych gier PC i odtwarzanie ich w dowolnym miejscu. Właśnie dlatego GeForce Now uruchamia każdą dostępną grę. Portowanie nie jest konieczne (..) Nasza strategia jest zupełnie inna. Istnieją inne strategie dotyczące gier strumieniowych, takich jak Netflix czy coś takiego. Myślę, że to wspaniałe. Im większy ekspansywny rynek gier, tym lepiej. To nigdy nie zastąpi komputera.

CEO NVIDII powiedział też nieco o platformie Shield, tak mobilnej, jak stacjonarnej. – Jak wiadomo, Shield TV to bez wątpienia najlepsze rozwiązanie pod telewizor z systemem Android na świecie. Zaktualizowaliśmy oprogramowanie do teraz ponad 30 razy. Ludzie są zachwyceni tym, jak bardzo go ulepszamy. Nadchodzi więcej ulepszeń. Zobowiązujemy się do tego. Na urządzeniach mobilnych nie uważamy, że jest to konieczne (…). Na pytanie o mobilny gaming CEO NVIDII odpowiedział: Tylko wtedy, gdy świat tego (red. wprowadzenia nowej mobilnej konsoli) potrzebuje, lub jeśli klient jest zaniedbany. W tej chwili po prostu tego nie widzę. Myślę, że Nintendo wykonało świetną robotę. Uwielbiam to, co z tym zrobili. | CHIP

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.