netflix

Netflix: Fortnite jest dla nas większą konkurencją niż HBO

Ostatni kwartał przyniósł serwisowi 8,8 mln nowych subskrybentów.

Firma opublikowała kwartalny raport finansowy. Zdecydowanie amerykański serwis VOD ma powody do radości, przynajmniej jeśli chodzi o liczbę nowych użytkowników. W USA przybyło ich 1,53 mln, a na pozostałych rynkach 7,31 mln. W sumie Netflix ma już 139 milionów aktywnych użytkowników. Dla porównania HBO Now, czyli wariant usługi VOD odseparowany od umów z sieciami kablowymi w lutym 2018 roku miał tylko 5 mln użytkowników (nowsze dane nie są znane). Dlatego nic dziwnego, że Netflix nie traktuje HBO poważnie i porównuje swoją popularność do gry e-sportowej przyciągającej ponad 200 mln graczy niż innych usługodawców VOD.

– Rywalizujemy (i bardziej odstajemy) od „Fortnite” niż od HBO. Gdy w październiku YouTube przestał działać na kilka minut odnotowaliśmy nasze wyświetlenia i rejestracje nowych użytkowników gwałtownie podskoczyły. Nie koncentrujemy się ani na Disney+ ani na Amazonie, lecz na tym, by poprawić jakość doświadczeń naszych abonentów.

W ostatnim kwartale Netflix osiągnął przychód w wysokości 4,19 mld dolarów, a zatem mniej niż oczekiwane 4,21 mld dolarów. Platforma nie powinna jednak marudzić, ponieważ przychód z raportowanego okresu okazał się o 28% wyższy niż przed rokiem. Spółka inwestuje jednak kolosalne kwoty w nowe seriale i marketing, dlatego zysk netto nie jest zbyt imponujący – wyniósł jedynie 134 mln dolarów za ostatni kwartał (1,2 mld w skali roku). To niedużo biorąc pod uwagę zadłużenie spółki, które w ciągu roku wzrosło z 6,5 mld dolarów do 10,4 mld dolarów.

Dlatego Netflix będzie podnosił opłaty abonamentowe – na początku tylko w USA, ale niewykluczone, że później podwyżki dotkną też kolejne rynki. | CHIP