Szwecja: miliony nagrań rozmów telefonicznych z pomocą medyczną na niezabezpieczonym serwerze

Jak donoszą szwedzkie media magazyn Computer Sweden dotarł do nagrań rozmów telefonicznych osób dzwoniących do pomocy medycznej, dostępnej w Szwecji pod numerem 1177, obsługiwanej przez firmę MedHelp. Przy czym po godzinach pracy MedHelp obsługę linii telefonicznej przejmuje, mająca siedzibę w Tajlandii, firma Medicall.

Reklama

Redakcja Computer Sweden odkryła, że wystarczyło wejść na stronę http://188.92.248.19:443/medicall, by dostać się do listy prawie 3 milionów plików z nagraniami. Można je było odsłuchać, pobrać i zapisać. Najstarsze nagrania pochodzą z 2013 roku. Na filmie przygotowanym przez CS można zobaczyć, że redaktorzy nie mieli z tym najmniejszego problemu:

W rozmowie z redaktorem CS dyrektor MediCall Davide Nyblom powiedział, że zarzuty redakcji są bezpodstawne:

Sprawdziliśmy to co mówisz z naszym IT i jest to całkowicie niemożliwe – powiedział Davide Nyblom, CEO w Medicall.

Ale mam teraz przed sobą te pliki
Sprawdziłem z naszym IT i to się nie może zdarzyć.
Czy chcesz, żebym odtworzył nagranie?
Davide Nyblom w tym momencie się rozłączył.
Fragment artykułu z Computer Sweden. Pełną treść znajdziecie tutaj.

Natomiast w rozmowie ze szwedzkim nadawcą SVT Davide Nyblom przyznał, że firma prowadzi dochodzenie w sprawie tego, co się stało. – Jest to oczywiście godne ubolewania, ale nie znam żadnych szczegółów, dlatego ciężko mi teraz skomentować coś więcej – mówił.

Rozmowy prowadzone z medyczną infolinią dotyczą zazwyczaj bardzo wrażliwych kwestii. Poza tym zawierają takie dane jak imię i nazwisko osoby dzwoniącej, adres i numer ubezpieczenia medycznego. Dostęp do katalogu plików audio nagrywanych przez Medicall nie był chroniony żadnym hasłem. Wystarczyła przeglądarka i znajomość adresu IP, by posłuchać, o czym mówią chorzy Szwedzi.

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.