YouTube: antyszczepionkowcy nie zarobią na reklamach

YouTube ogłosił, że treści propagujące pogląd o szkodliwości szczepień są „niebezpieczne”, a polityka serwisu nie pozwala na zarabianie na reklamach umieszczanych na kanałach zawierających takie filmy.

Mamy ścisłe zasady, które regulują, przy jakich materiałach wideo mogą być umieszczane reklamy, a filmy promujące treści antyszczepionkowe są naruszeniem tych zasad. Zdecydowanie je egzekwujemy i jeśli znajdziemy film, który je łamie, natychmiast podejmujemy działania i usuwamy reklamy – powiedział rzecznik prasowy YouTube w oświadczeniu przesłanym do BuzzFeed News.

Nie jest to nowa reguła, nie była jednak do tej pory rygorystycznie przestrzegana. YouTube postanowił to zmienić po skargach reklamodawców, którzy nie chcieli, by ich reklamy umieszczane były na kanałach zawierających kontrowersyjne treści.

W tym miesiącu również Facebook postanowił zmierzyć się z ruchem antyszczepionkowym, ograniczając zasięg wyświetlanych postów.

Przy okazji – Jan Bodnar, rzecznik Głównego Inspektora Sanitarnego poinformował, że liczba zachorowań na odrę lawinowo rośnie. Od początku tego roku zgłoszonych zostało 380 przypadków zachorowań na odrę. Wprawdzie są weryfikowane, ale już wiadomo, że jest to większa liczba zachorowań niż w całym ubiegłym roku. W 2018 r. w Polsce na odrę zachorowało 339 osób. W 2017 roku były 63 przypadki zachorowań na odrę.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.