W Tokio powstanie 12-piętrowe, e-sportowe Konami Creative Center

Konami, japoński producent gier komputerowych, inwestuje w e-sport. Firma ogłosiła, że rusza z budową jednego z największych centrów poświęconych tej formie rywalizacji. Japończycy chcą awansować w e-sportowej hierarchii i podnieść rangę gamingowej dziedziny.

12-piętrowy wieżowiec stanie w dzielnicy Ginza, która jest jednym z najbardziej prestiżowych rejonów Tokio. W budynku będzie wszystko, czego może szukać e-sportowy kibic: nowoczesna arena, sklep z grami, akcesoriami i pamiątkami oraz galeria tematyczna. Ponadto przewidziano sale do treningów i szkoleń dla zawodników.

Zakończenie budowy Konami Creative Center jest planowane na listopad przyszłego roku. Oznacza to, że zostanie ono oddane zaraz po zakończeniu XXXII Letnich Igrzysk Olimpijskich, właśnie w Tokio. To wymowna zbieżność, ponieważ środowisko e-sportowe walczy o to, żeby gamingowe zmagania stały się dyscypliną olimpijską.

Japonia chce dołączyć do e-sportowych potęg (fot. Wikipedia)

Według prezesa Konami, Kimihiko Higashio, e-sport ma świetlaną przyszłość i już niedługo gracze będą równie popularni na świecie co tradycyjni sportowcy. Japonia na razie odstaje od czołówki, e-sportowymi liderami są Koreańczycy. Higashio liczy, że stworzenie Konami Creative Center pozwoli dogonić najlepszych.

„Pro Evolution Soccer” wydawany przez japońskie Konami (graf. Mypst)

Firma Konami słynie między innymi z popularnej serii piłkarskich gier – „Pro Evolution Soccer”, a także produkcji „Metal Gear Solid”. Co ciekawe, najwięcej pieniędzy japońskiemu studiu nie przynoszą  tytuły na konsole czy komputery, ale na urządzenia mobilne. Wytwórnia postawiła tylko na mikropłatności, co okazało się być wyjątkowo opłacalne. | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.