facebook

Facebook ujawni szczegóły działania swoich algorytmów

Niedługo dowiemy się, dlaczego zobaczyliśmy ten, a nie inny wpis.

Po rozwinięciu menu obok wpisu (ikonka przedstawiająca trzy kropki) dowiemy się, z jakiego powodu Facebook wyświetlił daną treść. Serwis społecznościowy pokaże, co algorytm wyświetlający informacje na wirtualnej ścianie wziął pod uwagę i dlaczego uznał, że ten konkretny wpis może nas zainteresować. Będziemy mogli też prześledzić listę ostatnich reakcji, a także co łączy nas z autorem wyświetlonej wiadomości.

Facebook udostępni informacje na temat kryteriów dobierania wyświetlanych treści (graf. Facebook)

Podobna funkcja jest już od 5 lat dostępna w przypadku reklam. Teraz serwis postanowił ją jeszcze bardziej rozbudować. W zakładce sprawdzimy, jakie słowa kluczowe, grupy i zainteresowania sprawiły, że Facebook wyświetlił konkretną informację marketingową. Niedługo dowiemy się też czy osoba bądź firma, która wykupiła reklamę wykorzystała numer telefonu bądź e-mail, aby do nas dotrzeć, a także czy współpracowała z zewnętrznymi firmami, które pomogły uruchomić kampanię.

Podobne informacje od 2014 roku dostępne są na temat reklam (graf. CHIP)

Facebook od ujawnienia na początku 2018 roku skandalu z firmą Cambridge Analytica stara się poprawić swój wizerunek i przywrócić wiarę użytkowników w dbanie o ich prywatność. Choć ujawniona ostatnio informacja o tym, że serwis społecznościowy przechowywał hasła użytkowników w niezaszyfrowanej formie pokazuje, że jeszcze wiele jest do poprawy. | CHIP