Sony patentuje system transmisji zawodów e-sportowych pod VR

Nowy system transmisji zawodów e-sportowych sprawi, że użytkownik gogli VR będzie mógł poczuć się jak widz, oglądający zmagania graczy na żywo. Rozwiązanie wykorzystuje kamery i czujniki znajdujące się w sali turniejowej.

Patent Sony jest bardzo rozbudowany i do pełnego działania wymaga całej infrastruktury, ale jeśli zostanie zrealizowany, wrażenia mogą być niepowtarzalne. W założeniu, użytkownik gogli PlayStation VR, dzięki systemowi kamer i czujników znajdujących się na sali turniejowej, będzie mógł wczuć się w pozycję widza.

W projekcie, który złożono do Urzędu Patentowego Stanów Zjednoczonych, dokładnie opisano wyposażenie sali, siedzisk oraz rozmieszczenie kamer i mikrofonów. Każde miejsce ma posiadać również czujnik zbliżeniowy, który będzie informował system o tym, czy dane miejsce jest zajęte, czy nie.

System Sony zakłada umieszczenie czujników i kamer min. w fotelach / fot.VentureBeat

Transmisje sportowe w wirtualnej rzeczywistości nie są całkowitą nowością – podobne rozwiązanie testuje w ostatnim czasie również Facebook, współpracujący z projektem Oculus Venues. W tamtym przypadku, projekt jest jednak skupiony w okół sportów tradycyjnych, takich jak futbol amerykański czy koszykówka.

Reklama

To nie jedyny patent Japończyków złożony w ostatnim czasie, który dotyczy wirtualnej rzeczywistości. Niedawno podzielili się oni na przykład rozwiązaniem, które pozwoli na korzystanie z gogli VR w okularach korekcyjnych, a także systemem śledzenia wzroku, który według plotek ma pojawić się w kolejnej generacji gogli Sony. Jak widać, firma mocno wierzy w wirtualną rzeczywistość.  | CHIP

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.