Znacie Realme? Groźny konkurent Xiaomi wchodzi do Europy

CEO Realme, Madhav Sheth, zapowiada, że jego firma jeszcze w tym roku wprowadzi swoje produkty na rynek europejski. To zła wiadomość dla Xiaomi. Bo młoda chińska marka walczy o tego samego klienta, co nieco starszy rywal z Pekinu. I robi to bardzo skutecznie.

Realme zadebiutowało zaledwie rok temu jako linia niedrogich smartfonów Oppo. W 12 miesięcy odpowiednikowi Honora i Redmi udało się zyskać miliony klientów i wyrobić mocną pozycję na trudnym indyjskim rynku. Urządzenia tego producenta są tanie (firma skupia się głównie na modelach za mniej niż 300 dolarów, czyli około 1100 złotych). Realme może okazać się zagrożeniem dla Xiaomi, ponieważ celuje w tę samą grupę klientów, doceniających przede wszystkim świetny stosunek ceny do jakości i specyfikacji. Według danych nowego gracza na smartfonowym rynku, około 40 procent klientów Realme to… byli użytkownicy Xiaomi. I podobnie – nowa marka szuka zwłaszcza młodych klientów, reklamując się hasłem: „Proud to be young”.

Jednym z ciekawszych telefonów submarki OPPO jest 3 Pro, który w podstawowej wersji został wyposażony w układ Snapdragon 710, 4 GB pamięci RAM, 64 GB pamięci wewnętrznej, 6,3-calowy ekran Full HD+ i baterię 4045 mAh. Cena? 14 tysięcy rupii (w przeliczeniu – około 750 złotych).

Realme to submarka OPPO (fot. Realme)

Obecnie smartfony Realme można kupić tylko w Indiach, ale, jak teraz się dowiedzieliśmy, wkrótce pojawią się w Europie, w tym najprawdopodobniej również w Polsce. Regionalna premiera jest zaplanowana na czerwiec. Poza tym Madhav Sheth zdradził w rozmowie z serwisem GSMArena, że firma ma zająć się produkcją akcesoriów, przygotowuje się również do wprowadzenia rozwiązań opartych o sieć 5G.

Warto wspomnieć, że to marka należąca do grupy BBK Electronics, czyli jednego z największych na świecie producentów smartfonów. Pod mało rozpoznawalną nazwą kryje się zaplecze takich gigantów jak OPPO, OnePlus czy Vivo. Mówimy więc o prawdziwej potędze, która staje się faktycznym rywalem dla gigantów w rodzaju Apple’a i Samsunga, a dopiero rozpoczyna ekspansję w Europie. | CHIP

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.