SI poprawiła wygląd 19-letniej gry Diablo 2

Programista o pseudonimie Indoflaven wykorzystał narzędzie ESRGAN do przekształcenia grafik z gry w obrazy wysokiej rozdzielczości. Niewyraźne zrzuty ekranu zostały wyostrzone i pogłębione przez sztuczną inteligencję. Niestety obecnie nie ma informacji o tym, aby Blizzard pracował nad poprawioną estetycznie wersją swojego hitu, ale, jak widać, dzięki technologii zwanej upscalingiem tytuły z końca ubiegłego wieku mogą ucieszyć jeszcze oczy współczesnych graczy.
SI poprawiła wygląd 19-letniej gry Diablo 2

Napisaną w Pythonie sieć neuronową ESRGAN wykorzystano już m.in. do stworzenia wysokiej jakości tekstur dla starszych gier, takich jak “Legend of Zelda: Ocarina of Time”, “Doom”, “Resident Evil 4”, a także “Final Fantasy 7”. Skrypt można uruchomić na kartach graficznych NVIDII, Intela i AMD. Algorytm GAN (Generative Adversarial Network) to dwie sieci neuronowe, które ze sobą rywalizują, w wyniku czego powstają fotorealistyczne obrazy. Jak można zobaczyć na poniższym porównaniu, ESRGAN działa lepiej niż tzw. algorytm najbliższego sąsiada, powszechnie stosowany w przetwarzaniu obrazów cyfrowych do poprawiania jakości zdjęć i grafik.

Porównanie grafiki poprawionej za pomocą algorytmu najbliższego sąsiada i sieci GAN (graf. The Akrillic Times)

“Diablo 2” to popularna gra sieciowa Blizzarda z 2000 roku i jednocześnie kontynuacja historii umiejscowionej w świecie Sanctuarium. Niedawno pierwsza część gry wydanej 23 lata temu pojawiła się na platformie GOG (podobnie jak “Warcraft: Orcs & Humans” z 1994 roku oraz “Warcraft 2: Tides of Darkness” z 1995). Blizzard na ostatnim BlizzConie poinformował, że pracuje nad poprawioną graficznie wersją “Warcrafta III”, która ma ukazać się w tym roku. | CHIP