[AKTUALIZACJA] Australijski urząd ochrony konsumentów pozywa Samsunga

Australian Competition and Consumer Commission (ACCC; Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów) zdecydowała się pozwać firmę Samsung. Według australijskiego odpowiednika naszego UOKiK reklamy informujące o wodoodporności smartfonów Samsunga są niezgodne z prawdą.

Przygotowując się do pozwu ACCC przeanalizowało 300 reklam. Komisja zwróciła uwagę przede wszystkim na fakt, że certyfikat IP68, potwierdzający wodoodporność telefonu dotyczy tylko zanurzenia w słodkiej wodzie. Tymczasem Samsung w reklamach pokazuje m.in. że jego smartfony przeżyją także kontakt z wodą basenową i morską. Zarzuty dotyczą przede wszystkim reklam urządzeń wyprodukowanych po 2016 r. Jednocześnie Komisja zauważyła, że producent z jednej strony informuje, że telefony mają certyfikat IP68, a z drugiej zastrzega, że np. modele Galaxy wytrzymują zanurzenie na głębokość mniejszą niż 1,5 metra wody przez 30 minut. A to ograniczenie jest charakterystyczne dla certyfikatu IP67. To oznaczałoby, że w rzeczywistości reklamowane urządzenia są odporne na wilgoć (water resistant), a nie faktycznie wodoodporne (waterproof).

Reklama

ACCC zdecydowało się na pozew, bowiem według Komisji Samsung odrzucił roszczenia gwarancyjne klientów, którzy złożyli reklamacje telefonów uszkodzonych przez wodę. Komisja zwróciła też uwagę na reklamę Galaxy S10, w której mowa jest o tym, że „nie jest zalecane używanie na plaży lub na basenie”. Mimo posiadania certyfikatu.

AKTUALIZACJA

Otrzymaliśmy oficjalne oświadczenie firmy dotyczące opisywanych wydarzeń, które przytaczamy w całości:

„W odpowiedzi na działania prawne zainicjowane przez australijski urząd ds. konkurencji i konsumentów (ACCC) wobec reklam promujących wodoodporność wybranych smartfonów marki, Samsung Electronics Australia oświadcza, że zamierza bronić swoich racji.
W naszej opinii, reklamy przekazywały prawdziwe informacje dotyczące wodoodporności smartfonów. Co więcej, jesteśmy przekonani, że dopełniamy wszelkich darmowych zobowiązań wobec konsumentów, wynikających z zapisów gwarancyjnych oraz australijskiego prawa
Satysfakcja klientów jest dla nas najważniejsza, dlatego zawsze działamy w ich najlepszym interesie.

Biuro prasowe Samsung Electronics”

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.