Spotify chce sprawdzać, czy jego użytkownicy mieszkają razem

Spotify uznało najwyraźniej, że od więzów krwi ważniejsze jest wspólne zamieszkiwanie. Abonament rodzinny premium to usługa dla łącznie sześciu osób: właściciela konta głównego i 5 członków rodziny. W sierpniu w regulaminie usługi znalazł się w związku z tym zapis:

A. Aby móc skorzystać z Subskrypcji Premium Family, zarówno właściciel konta głównego, jak i właściciele kont podrzędnych muszą należeć do tej samej rodziny i mieszkać pod tym samym adresem.

B. Po aktywacji konta podrzędnego w subskrypcji Premium Family użytkownik zostanie poproszony o weryfikację adresu domowego.

C. Od czasu do czasu możemy poprosić o ponowną weryfikację adresu zamieszkania użytkownika w celu potwierdzenia, że nadal spełnia on kryteria uczestnictwa.

Korzystamy z funkcji wyszukiwania adresów w usłudze Mapy Google, aby pomóc znaleźć i ustawić adres. Adres wprowadzony podczas aktywacji lub ponownej weryfikacji podlega Dodatkowym warunkom korzystania z usługi Mapy Google oraz Polityce prywatności Google.

Zapis w regulaminie zmienił się w sierpniu tego roku, po zamknięciu próbnego programu, który polegał na zbieraniu danych geolokalizacyjnych z GPS-ów w smartfonach użytkowników. Brytyjska organizacja Privacy International zwraca uwagę na zbyt dużą ingerencję serwisu w życie prywatne użytkowników. A informacja o miejscu pobytu konkretnej osoby to dane zdecydowanie wrażliwe. Nie wiadomo też, jak często Spotify planuje weryfikować adresy klientów. Czy wyjazd jednej osoby na długie wakacje będzie już zerwaniem więzów rodzinnych i złamaniem warunków umowy?

Zrozumiała jest dbałość serwisu o własny finansowy interes. Oferta abonamentu rodzinnego jest korzystna – miesięczny koszt usługi to 29,90 za konta dla łącznie sześciu osób. Ale wizja rodziny według Spotify jest zdecydowanie archaiczna.

Ze Spotify korzysta 108 mln abonentów. Obecnie to największy muzyczny serwis streamingowy na rynku.

WARTO PRZECZYTAĆ:

Spotify doda kontrolę rodzicielską

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.