Więcej ataków phisingowych na urządzenia Apple

Według raportu firmy Kaspersky Lab coraz więcej jest ataków phisingowych, w których marka Apple jest wykorzystywana do uśpienia czujności ofiary. W pierwszej połowie tego roku zarejestrowanych zostało aż 1,6 mln ataków, w których został użyty wizerunek marki Apple. Jest to 9-procentowy wzrost w porównaniu z całym 2018 r. Wprawdzie w przypadku macOS-sa, jak i iOS-a mniej jest przypadków malware’u niż ma to miejsce dla systemów Windows czy Android, ale rośnie ilość ataków phisingowych, opartych na socjotechnice. Hakerzy wykorzystują zaufanie do marki oraz powszechne przekonanie, że systemy Apple’a są rzadziej atakowane. 

O ile z technicznego puntu widzenia tego rodzaju oszustwa nie są żadną nowością, uważamy, że stanowią większe zagrożenie dla klientów firmy Apple niż podobne oszustwa biorące na celownik użytkowników innych platform – takich jak Windows czy Android. Wynika to z tego, że ekosystem związany z platformą macOS oraz iOS jest powszechnie uważany za znacznie bezpieczniejsze środowisko. Z tego powodu użytkownicy mogą być mniej ostrożni, zetknąwszy się z fałszywymi stronami – powiedziała Tatjana Sidorina, badaczka ds. cyberbezpieczeństwa z firmy Kaspersky.

Łączna liczba wszystkich prób ataków phishingowych na komputery z systemem MacOS wyniosła niemal 6 milionów. Prawie 40 proc. z nich było próbą wyłudzenia danych finansowych. Najczęściej atakowani są posiadacze z Brazylii (30,9% atakowanych użytkowników), następnie z Indii (22,1%) oraz Francji (22%).

Eksperci z Kaspersky Lab podkreślają, że najczęstsze oszustwa dotyczą podrabiania interfejsu usługi iCloud oraz kradzieży danych uwierzytelniających do kont Apple ID. W wielu przypadkach są to po prostu e-maile „od pomocy technicznej” zawierające informację o konieczności kliknięcia w link, bez czego konto może zostać zablokowane. Inny pomysł, to przekonanie kogoś, że komputer już został zarażony i tylko szybkie kliknięcie w przysłaną wiadomość uchroni sprzęt przed utratą danych.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.