Flickr

Flickr prosi o pieniądze

Flickr, popularny serwis społecznościowy, służący do gromadzenia i dzielenia się zdjęciami działa od 2004 r. Założony przez kanadyjską firmę Ludicorp, trafił w 2011 r. do Yahoo, a w 2018 r. przejęty został przez kalifornijską firmę SmugMug. Wokół serwisu zgromadziła się aktywna społeczność, nie na tyle jednak zaangażowana, by płacić za usługę.

Flickr wciąż traci pieniądze i potrzebuje więcej osób, które wybiorą opcję Pro, by móc przetrwać – taki apel wystosował do użytkowników Don MacAskill, prezes kalifornijskiej firmy SmugMug, która w 2018 r. odkupiła serwis fotograficzny od Yahoo.

Apel ukazał się m.in. na Twitterze:

W wiadomości opublikowanej w czwartek (19 grudnia) na blogu firmowym MacAskill zwraca się bezpośrednio do osób korzystających z serwisu z prośbą o wsparcie finansowe.

Dwa lata temu Flickr tracił dziesiątki milionów dolarów rocznie. Nasza firma, SmugMug, wkroczyła, aby uratować ją przed zamknięciem i uratować dziesiątki miliardów cennych zdjęć przed skasowaniem. (…) Podjęliśmy więc duże ryzyko, wkroczyliśmy i uratowaliśmy serwis. Razem stworzyliśmy największą na świecie społeczność skupioną na fotografii. Miejsce, w którym fotografowie mogą się pokazać. A jednak Flickr – najbardziej lubiana na świecie firma, traci pieniądze, więc wciąż potrzebuje twojej pomocy. 
Ciężko pracowaliśmy nad ulepszeniem Flickr. Zatrudniliśmy doskonały personel. (…)Pozbyliśmy się loginu Yahoo. Przenieśliśmy platformę i każde zdjęcie do Amazon Web Services (AWS), lidera branży przetwarzania w chmurze. Zmodernizowaliśmy technologię. W rezultacie strony są już o 20 proc szybsze, a zdjęcia ładują się o 30 proc. Nasza praca nigdy się nie kończy, ale zrobiliśmy ogromny postęp.
Teraz Flickr potrzebuje twojej pomocy. Nadal tracimy pieniądze. Setki tysięcy z was zgłosiło się i dołączyło do Flickr Pro, za co jesteśmy niezmiernie wdzięczni. (…)Ale to jeszcze nie wystarczy. Potrzebujemy więcej osób korzystających z Flickr Pro, jeśli chcemy utrzymać go przy życiu.

Wpis jest bardzo długi i bardzo emocjonalny. MacAskill zachęca do wybrania wersji Pro, na którą od 26 grudnia będzie obowiązywać promocja. Każda osoba, która zdecyduje się na płatną subskrypcję uzyska 25 proc. zniżkę na roczny abonament, a także kod zniżkowy, którym będzie mógł się podzielić ze znajomymi.

Prawdopodobnie płacisz za usługi takie jak Netflix i Spotify co najmniej 9 dol. miesięcznie. Uwielbiam takie usługi i jestem szczęśliwym klientem płacącym, ale one przecież nie chronią twoich bezcennych zdjęć i nie pozwalają ci dzielić się nimi z najważniejszymi dla Ciebie osobami. Flickr to robi, a członkostwo Flickr Pro kosztuje mniej niż 1 USD tygodniowo.

Obecnie koszt korzystania z Flickr Pro zaczynają się od 4,99 dol. miesięcznie przy wyborze abonamentu na rok, lub 5,99 dol. miesięcznie, ale bez rocznego zobowiązania. Użytkownicy wersji Pro otrzymują nieograniczoną ilość miejsca na swoje zdjęcia i brak reklam, które niewidoczne będą także dla osób odwiedzających ich stronę w serwisie Pro. | CHIP

4
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.