OPPO

OPPO zapowiada pierwszy smartwatch tej marki

Chiński producent intensywnie pracuje nad rozwojem własnej nakładki na Androida - ColorOS. Jednocześnie konsekwentnie planuje rozwój systemu dla Internetu rzeczy i wzmacnia wsparcie dla developerów aplikacji. Dla OPPO 2020 r. będzie z pewnością pracowity. I zapewne zyskowny, bo marka rośnie jak na drożdżach.

OPPO Developer Conference zorganizowana została pod hasłem „Innowacje i inteligencja”. Firma przedstawiła ulepszony program wsparcia dla deweloperów – „Gravity Plan 2.0”, na który przeznaczy w przyszłym roku równo miliard juanów, czyli ponad 550 mln zł. Z kolei, łatwiejszy, a co najważniejsze szybszy dostęp dla developerów do funkcji systemowych ColorOS zapewnić ma program „Five System-level Capability Exposure Engines” („Pięć mechanizmów udostępniania funkcji systemowych”), który obejmuje takie funkcje jak Hyper Boost, Link Boost, CameraUnit, MediaUnit i ARUnit. W zamyśle chodzi o poprawienie tzw. user experience we współpracy z deweloperami i partnerami.

OPPO zapowiedziało także „IoT Enablement Plan” – program, którego celem jest poprawienie współpracy różnych urządzeń z uwzględnieniem ogromnej liczby sprzętów online jednocześnie, dający developerom dostęp do protokołu OPPO HeyThings IoT, platformy usług HeyThings IoT, a także protokołu łączności audio dla partnerów z segmentu IoT. Platforma usług HeyThings IoT ma zostać wdrożona za pośrednictwem otwartej platformy OPPO w I kwartale 2020 r., a pierwsza faza protokołu łączności audio ma rozpocząć funkcjonowanie w czerwcu 2020 r.

Przez kolejne trzy lata chiński producent będzie inwestować w prace badawczo-rozwojowe i planuje wydać na ten cel 50 mld juanów (ok. 27 mld zł.) Budżet ten zostanie wykorzystany na opracowanie technologii sprzętowych, programowych i systemowych, a także innych technologii związanych z 5G, sztuczną inteligencją, rzeczywistością rozszerzoną i big data.

Oczywiście wszystko to są ważne informacje, ale co oznaczają dla przeciętnego Kowalskiego? Przede wszystkim to, że OPPO coraz agresywniej wchodzi na rynki inne niż chiński. ColorOs, według informacji podanych przez wiceprezesa firmy Duana Yaohui już teraz ma ponad 320 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w ponad 140 krajach. A pragnie mieć ich więcej.

Reklama

Jednocześnie podczas czwartkowej konferencji producent słuchawek ogłosił, że w pierwszym kwartale przyszłego roku wprowadzi na rynek swój pierwszy inteligentny zegarek. I nic więcej na ten temat nie powiedziano. Pojawił się jedynie skromny render urządzenia oraz informacja przekazana przez Bobee Liu, wiceprezes ds. Inteligentnych urządzeń mobilnych OPPO, że wraz z OPPO Watch zadebiutuje platforma zdrowotna, bowiem smartwatch ma dysponować wieloma funkcjami monitorującym zdrowie i wspomagającymi sportowców.

OPPO

„Nadchodzi nowa runda rewolucji technologicznej z 5G i sztuczną inteligencją. Wraz z otwarciem tych możliwości chcemy współpracować z twórcami aplikacji w budowaniu świata, który jest połączony ze wszystkim i zmieszany zarówno z wirtualnymi, jak i rzeczywistymi scenariuszami”, powiedział Wu Henggang, wiceprezes i prezes działu inżynierii oprogramowania w Oppo.

Według raportu firmy konsultingowej IDC, to właśnie Chiny będą liderem wykorzystania technologii IoT. Według prognoz od 2020 r. kraj ten będzie wydawać 300 mld dolarów rocznie na Internet przedmiotów i prześcignie Stany Zjednoczone jako największy na świecie rynek Internetu przedmiotów. | CHIP

WARTO PRZECZYTAĆ:

TEST: Oppo A5 2020 – co potrafi smartfon za 899 zł?

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.