kino

Polacy kochają kino – padł rekord frekwencji

Chociaż w Polsce rośnie odsetek amatorów serwisów VOD, nadal lubimy chodzić do kina. Jak wynika z wstępnych danych boxoffice w 2019 roku sprzedano 60,2 miliony biletów. Lista najbardziej popularnych filmów udowadnia, że rodacy uwielbiają filmy animowane. Albo bardzo kochają swoje dzieci.

Polskie kino od dawna nie miało się tak dobrze. Z danych opublikowanych w serwisie Cyfrowa.RP wynika, że w kasach polskich multipleksów pozostawiono łącznie 1,13 mld złotych. 60,2 miliony biletów to może niewiele więcej w stosunku do 2018 roku, gdzie sprzedano 59,7 mln biletów, ale barierę 60 milionów sztuk udało się ostatni raz przekroczyć w 1989 roku. Warto też zauważyć, że w 2019 roku zabrakło jednego przeboju rangi „Kleru”, który w 2018 roku wygenerował 5,18 mln widzów.

A jakie filmy najchętniej oglądali Polacy w ciągu ostatnich 12 miesięcy? W zestawieniu 10 najpopularniejszych tytułów aż cztery z nich to filmy animowane. Najwięcej osób przyciągnął „Król Lew” (2,52 mln). Mimo tego, że zebrał on gorsze recenzje niż oryginał z 1994 roku, prawdopodobnie zadziałał tu sentyment rodziców, którzy chcieli pokazać swoim pociechom nową odsłonę jednej z ich ulubionych bajek. Na drugim miejscu znalazła się druga część najbardziej dochodowej animacji Disneya – „Kraina Lodu 2″ (2,46 mln).

[banner slot=”text”]

Na kolejnym miejscu znalazła się trzecia część kultowej, polskiej komedii „Miszmasz, czyli Kogel Mogel 3” (2,39 mln). „Joker”, czyli amerykański dramat, który jako pierwszy film z kategorią R (dla dorosłych) przekroczył miliard dolarów przychodu znalazł się dopiero na czwartej pozycji.

Lista najpopularniejszych filmów w polskich kinach w 2019 roku

1. Król Lew –2,52 mln
2. Kraina lodu 2 – 2,46 mln
3. Miszmasz czyli Kogel Mogel 3 – 2,39 mln
4. Joker – 1,96 mln
5. Polityka – 1,89 mln
6. Avengers: Koniec gry – 1,88 mln
7. Sekretne życie zwierzaków domowych 2 – 1,45 mln
8. Planeta Singli 3 – 1,44 mln
9. Boże Ciało – 1,4 mln
10. Jak wytresować smoka 3 – 1,27 mln

Wydaje się zatem, że polscy dystrybutorzy filmowi nie muszą się obawiać konkurencji ze strony licznych serwisów VoD. Mimo powszechnego i taniego dostępu do treści multimedialnych, nadal oglądanie dobrze nagłośnionych filmów w dużej sali ma swoich amatorów. | CHIP

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.