Rockstar

Założyciel Rockstar Games, Dan Houser, odchodzi z firmy

Dan House, po 20 latach postanowił opuścić firmę, którą założył wraz z bratem Samem w 1998 r. Decyzję o odejściu poprzedził wielomiesięczny urlop. Firma na razie nie komentuje przyczyn odejścia.

Dan Houser był nie tylko jednym z założycieli Rock Star, ale także  współtwórcą scenariuszy do Grand Theft Auto” i „Red Dead”. Udzielał się także jako aktor dubbingowy przy niektórych projektach Rockstar. Oficjalną informację o odejściu Housera przekazało Take-Two Interactive, do którego należy Rockstar.

Houser oficjalnie odejdzie w marcu, tak wynika zawiadomienia przesłanego przez Take-Two Interactive (obecnego właściciela Rockstar), przesłanego Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Take-Two jest notowane na giełdzie i musi informować o zmianach w zarządzie spółek zależnych.

Rockstar
Po dłuższej przerwie rozpoczętej wiosną 2019 roku Dan Houser, wiceprezes ds. Kreatywnych w Rockstar Games, odejdzie z firmy. Ostatnim dniem Dana Housera będzie 11 marca 2020 r. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za jego wkład. Rockstar Games stworzyło jeden z najbardziej uznanych i odnoszących sukcesy komercyjne świat gier, globalną społeczność zapalonych fanów i niesamowicie utalentowany zespół, który nadal koncentruje się na obecnych i przyszłych projektach.

Dan Houser był jednym z głównych autorów serii „Grand Theft Auto”, a także innych hitów Rockstar, czyli „Bully” i „Red Dead Redemption”. „Grand Theft Auto V”, wydane w 2013 roku, jest jednym z najlepiej sprzedających się tytułów ostatnich lat. Rozeszło się ponad 100 mln egzemplarzy tej gry.

Reklama

Firma na razie nie komentuje w żaden sposób ani wielomiesięcznego zwolnienia Housera, ani decyzji o odejściu. Być może przyczyna leży w sposobie pracy wydawnictwa. Wielokrotnie w sieci pojawiały się doniesienia o morderczym trybie pracy nad tytułami, szczególnie tuż przed planowanymi premierami. W 2018 roku, gdy trwały intensywne prace nad „Red Dead Redemption 2”, Dan Houser przyznał w wywiadzie dla magazynu Vulture, że ludzie pracowali ponad 100 godzin tygodniowo .

t

Zjawisko tzw. crunchu, czyli szczególnie intensywnej pracy do momentu wydania gry jest spotykane nie tylko w Rockstar. Podczas pracy nad pierwszym Red Dead Redemptation zdesperowane rodziny pracowników firmy wystosowały nawet list, w którym protestowały przeciwko wykorzystywaniu twórców gry.

Rockstar nie przekazało na razie żadnej informacji, czy i kto zastąpi Dana Housera, ale wartość akcji Take-Two spadła o 5 proc., gdy w sieci rozeszła się wieść o odejściu współzałożyciela firmy. | CHIP

WARTO PRZECZYTAĆ:

„Red Dead Redemption 2” na zwiastunie wygląda świetnie

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.