AMD FSR szybciej niż się spodziewaliśmy, odpowiedź na DLSS NVIDII, AMD FSR, FSR

AMD FSR szybciej niż się spodziewaliśmy? To będzie odpowiedź na DLSS NVIDII

Na temat AMD FSR, czyli technologii FidelityFX Super Resolution ciągle nie wiemy zbyt wiele, ale nic w tym dziwnego, jako że na jej premierę dopiero czekamy. Dziś z kolei dowiedzieliśmy się, że może wyczekiwany debiut tej technologii może zdarzyć się szybciej, niż zakładaliśmy.

Na temat AMD FSR, czyli technologii FidelityFX Super Resolution ciągle nie wiemy zbyt wiele, ale nic w tym dziwnego, jako że na jej premierę dopiero czekamy. Dziś z kolei dowiedzieliśmy się, że może wyczekiwany debiut tej technologii może zdarzyć się szybciej, niż zakładaliśmy.

NVIDIA swoją technologią DLSS wniosła wydajność w grach na zupełnie nowy poziom, umożliwiając nierzadko działanie znacznie bardziej reklamowanego Ray Tracingu w czasie rzeczywistym na przyzwoitej płynności. Konkurencja nie może więc czekać z założonymi rękami i na szczęście tego nie robi, co potwierdza AMD FSR.

Czym jest i kiedy zadebiutuje AMD FSR?

Do tej pory wspominano, że FSR zostanie oddana w nasze ręce dokładnie wtedy, kiedy będzie gotowa do uruchomienia na wszystkich platformach na architekturze RDNA, czyli zarówno nowych kartach Radoen RX, jak i konsolach obecnej generacji. Jako funkcja oparta ponoć na DirectML API, części biblioteki Windows Machine Learning w dniu debiutu może wręcz zrewolucjonizować płynność w grach, podobnie jak FPS Boost Microsoftu.

Teraz jednak wedle podlinkowanego powyżej filmu technologia AMD FSR jest już ponoć w rękach studiów growych na całym świecie i powinna zostać wkrótce, bo w czerwcu, oddana do powszedniego użytku. Samo źródło nie wie jednak, dlaczego AMD powysyłało paczki z różnymi wersjami FSR do deweloperów i finalnie na jakie wzrosty płynności możemy liczyć.

Ważne jest to, że choć w gruncie rzeczy cel AMD FSR będzie identyczny, jak DLSS firmy NVIDIA (zwiększyć ogólną wartość FPS poprzez inteligentne i precyzyjne manipulacje rozdzielczością), to jego działanie będzie odmienne. Zamiast bazować na szkolonej maszynowo sztucznej inteligencji i wchodzić w grę na końcu potoku obliczeń graficznych, zaczynałoby działać znacznie wcześniej, ale nie wiemy, jak dokładnie będzie działać.

Tego typu podejście z jednej strony zmniejszy czas potrzebny na integrację FSR w grach, a z drugiej ułatwi pracę deweloperom (w teorii), ale na szczegóły tego elementu zestawu narzędzi FidelityFX jeszcze poczekamy. Za ciekawostkę można uznać fakt, że ponoć FidelityFX Super Resolution będzie mogło działać nawet na kartach NVIDIA, ale oczywiście AMD nie miałoby celu w odblokowywaniu tej możliwości.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News