BMW M3 CS G80, kiedy M3 Competition nie wystarcza, M3 CS G80, BMW M3 CS

BMW M3 CS G80 w planach, czyli kiedy M3 Competition nie wystarcza

W połowie kwietnia miała miejsce premiera nowego BMW M3 Competition, ale to nie koniec rozwijania oferty Serii 3, co ujawniają domniemane produkcyjne plany BMW M3 CS, które ponoć już są w grze.

Dla przypomnienia, nowe BMW M3 Competition xDrive 2022 jest pierwszym takim modelem w historii M3, jako że oferuje napęd na wszystkie koła i zmusza kupujących do operowania na ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Przez te dodatki model znacząco się spasł, choć jest jednocześnie szybszy, niż wydanie z napędem na tylną oś, ale to może nie wystarczyć wszystkim. Z myślą o takich właśnie klientach powstaje już coś bardziej hardcorowego, czyli BMW M3 CS.

Czytaj też: BMW ograniczy ofertę. Szykujcie się na znaczące cięcia do 2025 roku

Informacje czerpiemy z niezawodnego, jeśli idzie o przyszłość BMW serwisu BMWblog, którego to źródła uważają, że najnowsza generacja M3, czyli G80, doczeka się wydania Competition Sport, czyli CS. Nie jest to specjalnie zaskakujące, zważywszy na to, że BMW zapowiedziało rozszerzenie oferty CS i już w przeszłości, a trzy lata temu zapewniło M3 poprzedniej generacji to właśnie wydanie ograniczone do 1200 egzemplarzy, które widzicie na zdjęciach.

Dla marki BMW M3 CS G80 będzie arcyważnym modelem, utrzymującym w ryzach największych fanów sportowych BMW, którzy pragną manuala i napędu na tył

Czytaj też: Oszukał autonomiczny system Tesli i doczekał się aresztu. Bardzo dobrze

Niestety na temat nowego BMW M3 CS nie wiadomo obecnie zbyt wiele, choć z pewnością powinniśmy oczekiwać niższej wagi, jak to miało miejsce do tej pory w tych wydaniach. Co jednak z pozostałymi, znacznie ważniejszymi szczegółami? To na ten moment jedna wielka tajemnica, a szkoda, bo od szczegółów układu napędowego będzie zależeć to, czy M3 CS G80 spełni oczekiwania najbardziej oddanych serii purystów.

Są bowiem szanse na to, że BMW M3 CS sięgnie nie tylko po napęd na cztery koła xDrive, ale też nawet porzuci manualną skrzynię biegów, niszcząc dotychczasowy spadek modeli. Jednak wspomniany serwis wydaje się przekonany, że ten nadchodzący sportowy sedan ciągle będzie oferował właśnie manualną skrzynię biegów i napęd na tylną oś, dzięki czemu w jeszcze większym stopniu zrzuci zbędne kilogramy.

Czytaj też: Zwiastun BMW Coupe Serii 2 nowej generacji, czyli cała galeria zdjęć M240i

Pozostaje też pytanie – co z silnikiem? Wydaje się pewne, że M3 CS napędzi znany już nam dobrze sześciocylindrowy silnik rzędowy z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,0 litra. Ten w wydaniach M3 Competition generuje 510 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News