gry ze wsparciem DLSS

Nowe gry ze wsparciem DLSS. NVIDIA sięgnęła też po tytuły VR

W moich oczach opracowana przez firmę NVIDIA technologia DLSS w wersji 2.0, to najważniejsza na rynku komputerów nowość od wielu lat, która przewyższa nawet ray-tracing w czasie rzeczywistym. Jak tu więc nie cieszyć się, że ogłoszono nowe gry ze wsparciem DLSS?

Jeśli nadal nie wiecie, czym dokładnie technologia DLSS jest, to pojęcie tego wcale nie jest takie trudne. W praktycznym podejściu, jeśli macie kartę z rodziny GeForce RTX i gracie w grę, która wspiera DLSS, możecie wybrać jedno z ustawień tej technologii, a ta zapewni Wam wyższą płynność przy zachowaniu albo tej samej jakości grafiki, albo nieco gorszej/lepszej. Największe wzrosty DLSS gwarantuje przy graniu w 2K i 4K.

Czytaj też: Oficjalna premiera NVIDIA GeForce RTX 3000 LHR ujawnia wszystkie szczegóły

Po stronie szczegółowej DLSS działa dzięki rdzeniom Tensor na pokładzie wspomnianych modeli kart. Te dokładnie rdzenie odpowiadają za obliczenia związane ze sztuczną inteligencją, która w DLSS odgrywa kluczową rolę, zajmując się skalowaniem klatek obrazu z niższych do wyższych rozdzielczości po uprzednim „nauczeniu” algorytmu, jak powinien tego dokonywać.

Spójrzcie na nowe gry ze wsparciem DLSS. Nie zabrakło tytułów VR i tradycyjnych ogromnych wzrostów FPS

Dlatego właśnie nie wszystkie gry wspierają technologie DLSS, a ta sama w sobie wymaga najnowszych karty graficznych z oferty NVIDIA. Dziś dowiedzieliśmy się, że do tego zacnego grona dołączyło kolejne 9 gier, a mianowicie:

  • AMID EVIL
  • Aron’s Adventure
  • Everspace 2
  • Metro Exodus PC Enhanced Edition
  • No Man’s Sky
  • Redout: Space Assult
  • Scavengers
  • Wrench
  • Into The Radius VR

Czytaj też: Test trzech modeli GeForce RTX 3080

Co ważne, DLSS trafiło też do tytułów VR, czyli widocznego na liście Into The Radius, ale też Wrench i No Man’s Sky, które wpierają tryb VR. Jak dla mnie, to jedne z najważniejszych gier dla DLSS, o czym pisałem już wcześniej przy zapowiedzi DLSS 2.1 i wsparcia dla gier VR, wspominając, że:

Zapewne wiecie, że rozdzielczość, to sztandarowa opcja graficzna, która głównie pochłania wydajność naszego sprzętu, obniżając poziom klatek na sekundę. Wiecie też pewnie, że w VR wysoka rozdzielczość, to klucz, aby pozwolić użytkownikowi poczuć się, jakby rzeczywiście był w grze. Stąd tak obiecujące jest to, że DLSS 2.1 trafi też do gier VR, umożliwiając grę w 8K i obsługę dynamicznej rozdzielczości.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News