Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za 1Q2021. Maszyna nie zwalnia tempa

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za I kwartał 2021 roku można określić jednym słowem – więcej. Więcej klientów, więcej przychodów, więcej sieci 5G.
Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat za 1Q2021. Maszyna nie zwalnia tempa

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat idą w górę

W I kwartale 2021 roku Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała 2,987 mld zł przychodu. O 4,9% więcej niż przed rokiem (2,849 mld zł). Wzrosła też EBITDA, o 5,5% z 1,027 mld zł do 1,083 mld zł. Skorygowany Free Cash Flow, pod odjęciu m.in, pożyczek, czy koncesji pasma 420 MHz (22 mln zł) wyniósł 353 mln zł. W ciągu ostatniego roku wyższy był tylko w IV kwartale 2020 roku (439 mln zł).

Czytaj też: Wyniki T-Mobile w 1Q2021. Mały spadek przychodów nie jest problemem

Rośnie baza klientów Grupy Cyfrowy Polsat

Na koniec I kwartału 2021 roku Grupa Cyfrowy Polsat miała 15,36 mln usług. W porównaniu z IV kwartałem 2020 roku to minimalny spadek z 15,37 mln i wzrost z 14,80 mln przed rokiem mln przed rokiem. W tym mamy 8,6 mln usług abonamentowych (wzrost z 8,5 mln w 4Q) oraz 2,74 mln usług ofert na kartę (wzrost z 2,62 mln w 4Q). Nie wiadomo jaką część usług stanowią wyłącznie klienci Plusa.

Grupa chwali się wzrostem liczby klientów multiplay. Z 2,012 mln przed rokiem i 2,065 w IV kwartale 2020 roku do 2,077 mln. Wskaźnik odejść minimalnie wzrósł, z 6,6% przed rokiem do 6,7%. Średnio, klient Grupy korzysta z 2,79 usług (wzrost z 2,64 przed rokiem) i generuje dla firmy 90,50 zł przychodu (wzrost z 85,40 zł przed rokiem). Przeciętny klient usług na kartę generuje 21,50 zł przychodu (wzrost z 20,70 zł przed rokiem).

Czytaj też: To ponoć rzeczywiste rendery serii Huawei P50

Najważniejsze wydarzenia w I kwartale 2021 roku

W I kwartale 2021 roku zasięg sieci 5G Plusa dotarł do 12 mln Polaków. Spółka przygotowywała w tym czasie finalizację sprzedaży infrastruktury aktywnej i pasywnej firmie Cellnex. Co jest pionierską transakcją, bo zazwyczaj nie sprzedaje się obu typów infrastruktury. Grupie udało się też pozyskać transmisje meczów Ligi Mistrzów przez najbliższe trzy sezony oraz nabyć 10% akcji firmy eobuwie.pl.