AMD FidelityFX Super Resolution ogłoszone. Jeden szczegół zaskakuje

Wreszcie AMD oficjalnie ujawniło swoje plany co do technologii konkurencyjnej dla NVIDIA DLSS. Mowa o FidelityFX Super Resolution (FSR), która to wreszcie pozwoli właścicielom kart graficznych AMD na proste podbicie klatek na sekundę. Co jednak zaskakujące – FSR będzie też działało na kartach konkurencji.
AMD FidelityFX Super Resolution, AMD FSR, FidelityFX Super Resolution
AMD FidelityFX Super Resolution, AMD FSR, FidelityFX Super Resolution

Pamiętacie, jak przed dwoma latami NVIDIA dumnie ogłosiła, że jej karty graficzne GeForce będą w stanie wspierać technologię G-Sync na monitorach AMD z FreeSync? Mowa o G-Sync Compatible, dzięki której właściciele kart GeForce mogli cieszyć się zaawansowaną technologią synchronizacji klatek na sekundę z częstotliwością odświeżania ekranów, co uwalnia obraz od wielu uporczywych artefaktów.

Czytaj też: Mobilne karty graficzne Radeon RX 6000M od AMD zapowiedziane

Był to świetny ruch ze strony firmy NVIDIA i cieszę się, że podobnie altruistycznym podejściem wykazało się AMD ze swoją technologią FidelityFX Super Resolution. Ta będzie w stanie pracować na kartach graficznych Radeon RX, procesorach Ryzen ze zintegrowanymi rdzeniami graficznymi, a nawet na… kartach GeForce GTX i RTX. Wyobrażacie to sobie? Pojmujecie ten ogrom prokonsumenckiego podejścia ze strony AMD?

Czytaj też: NVIDIA ujawniła GeForce RTX 3080 Ti i GeForce RTX 3070 Ti

AMD FidelityFX Super Resolution pokaże wszystko już 22 czerwca. Czekać zdecydowanie warto

Jeśli nie, to zapewne nie wiecie, że FidelityFX Super Resolution będzie odpowiedzią na technologię DLSS Nvidii, dostępną tylko na kartach graficznych GeForce RTX. DLSS dzięki sztucznej inteligencji i specjalnym fizycznym rdzeniom jest w stanie podbić znacząco płynność gry w wysokich rozdzielczościach, renderując ją w niższej (co pobiera mniej zasobów) i następnie skalując w czasie rzeczywistym na wyższą.

Co ważne, FidelityFX Super Resolution nie opiera się na wcześniej wyuczonych schematach ani wektorach ruchu i będzie działać na różnych poziomach wydajności/jakości. Więcej szczegółów poznamy dopiero 22 czerwca, kiedy AMD ujawni wszystko na temat FSR, choć mamy już pewność co do wsparcia API DirectX w wersji 11 i 12 oraz Vulkan.

Czytaj też: Płyty główne dla zielonych, czyli piguła podstawowych informacji

Jednak już teraz możemy podejrzeć, że jej skuteczność w grze Godfall jest powalająca w rozdzielczości 4K w połączeniu z kartą Radeon RX 6800XT, jako że jest w stanie podbić FPSy z 49 do nawet 150 klatek na sekundę, czyli o całe 306% w ustawieniu o najwyższej płynności i do 79 FPS (o 159%) na ustawieniu o najwyższej jakości. W przypadku połączenia starej już karty GeForce GTX 1060 z 1440p w Godfall w grę weszła poprawa z 27 do 38 FPS na ustawieniu “najwyższej jakości”.