Komisja Europejska bierze na celownik niechciane usługi abonamentowe

Komisja Europejska wystąpiła z wnioskiem o wprowadzenie zmian w zasadach korzystania z kart płatniczych w internecie. Ich celem jest zabezpieczenie nas przed kosztami, jakie niosą ze sobą niechciane usługi abonamentowe.
Komisja Europejska bierze na celownik niechciane usługi abonamentowe
Komisja Europejska bierze na celownik niechciane usługi abonamentowe

Niechciane usługi abonamentowe coraz częściej atakują nasze portfele

Obecnie model płatności abonamentowej za różne usługi jest bardzo popularny. Subskrybujemy serwisy streamingowe, muzyczne, dostępy do gier, książek czy audiobooków. Opłacamy abonamenty w aplikacjach do ćwiczeń i wielu innych miejscach. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, bo wystarczy podpiąć kartę płatniczą do konta i można zapomnieć o płatnościach, bo są one automatycznie pobierane z konta.

Czytaj też: Najnowsze przecieki wskazują datę premiery serii Huawei P50

Problem pojawia się jednak wtedy, gdy nawet nie wiemy, że zgodziliśmy się na jakąś subskrypcję. Coś takiego często można zauważyć w grach mobilnych lub różnych aplikacjach, choć nie tylko. Nieuczciwi sprzedawcy podsuwają nam świetnie zawoalowane subskrypcje, które na pierwszy rzut oka wyglądają jak jednorazowa płatność. Najczęściej są to niewielkie kwoty, których możemy nawet nie zauważyć sprawdzając stan konta. Jak informuje Komisja Europejska, co 12 konsument w Europie pada ofiarą takiego oszustwa.

Komisja Europejska chce zmian w sposobie autoryzowania subskrypcji

KE zwróciła się do organizacji American Express, Mastercard i Visa z prośbą o zmiany w zakresie ochrony konsumentów wykorzystujących karty płatnicze w internecie. Głównym celem jest właśnie uniemożliwienie dalszych oszustw opisanych powyżej. Komisja Europejska chce, by organizacje płatnicze wprowadziły specjalny filtr, który powiadamiałby nas, że zapisujemy się na subskrypcję danej usługi.

Czytaj też: Apple kończy produkcję iPhone 12 Mini?

Dzięki temu wiele osób mogłoby uniknąć niechcianych kosztów. Oczywiście, przede wszystkim, należy zawsze czytać regulaminy i dokładnie sprawdzać takie usługi. Jednak nie każdy konsument to robi. Często bywa też tak, że dzieci lub osoby mniej obeznane z elektroniką klikną coś przypadkowo. Takie powiadomienia rozwiązałyby ten problem. Na razie Komisja Europejska czeka na odpowiedź od organizacji płatniczych, więc będziemy monitorować sytuację i damy Wam znać, gdy pojawi się coś więcej na ten temat.