Nowe Porsche 911 GTS 2022 już oficjalnie. Mocy więcej, niż w Carrera S

Porsche 911 doczekało się kolejnego wariantu, próbującego przekonać do siebie tych klientów, którzy poszukiwali czegoś pomiędzy wydaniem Carrera S i Turbo. Co więc dokładnie ma do zaoferowania nowe Porsche 911 GTS 2022?
Nowe Porsche 911 GTS 2022, Porsche 911 GTS 2022, Porsche 911 GTS, nowy Porsche 911 GTS, premiera Porsche 911 GTS 2022
Nowe Porsche 911 GTS 2022, Porsche 911 GTS 2022, Porsche 911 GTS, nowy Porsche 911 GTS, premiera Porsche 911 GTS 2022

Porsche 911 GTS 2022 ujawnione. Kultowy silnik doczekał się stosownego ulepszenia

Zacznijmy może od tego, co najważniejsze, a więc skrywającego się pod tylną klapą “bagażnika” silnika. Ten jest ciągle tą samą 3-litrową jednostką z sześcioma cylindrami typu bokser, która z Porsche jest związana tak bardzo, jak Tesla z kontrowersjami. W Porsche 911 GTS 2022 generuje on moc rzędu 480 koni mechanicznych i prawie 570 Nm momentu obrotowego. To solidny wzrost względem poprzedniego 911 GTS, który do zaoferowania miał o 24 koni mniej.

Czytaj też: W16 i do setki w 2,4 sekundy. Testy Bugatti Chiron Super Sport zakończone

Co jednak najważniejsze, ta moc plasuje Porsche 911 GTS 2022 nad wydaniem Carrera S, dzięki różnicy o ponad 30 KM. Silnik tego modelu współpracuje oczywiście z ośmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów (PDK), ale jest też opcja sięgnięcia po siedmiobiegową manualną skrzynią biegów. Ta doczekała się skrócenia o 10 mm, aby jeszcze szybciej zmieniać biegi.

Wiemy, że Porsche zaoferuje Carrerę GTS zarówno w konfiguracji z napędem na tylne, jak i wszystkie koła oraz w wersjach coupe i kabriolet, chociaż tutaj warto pamiętać, że wydanie Targa będzie dostępne tylko z napędem na wszystkie koła. Porsche twierdzi z kolei, że do setki najwydajniejszy i najbardziej aerodynamiczny model dobije w 3,3 sekundy.

Czytaj też: Znamy przyszłość Volvo XC60 i ta wcale nie zaskakuje

Nowe Porsche 911 GTS 2022 będzie się wyróżniać na tle pozostałych dziewięćset jedenastek

Szereg ciemnych i bardziej agresywnych detali w nowym Porsche 911 GTS sprawia, że można zapomnieć o ważniejszym, czyli poprawie zawieszenia. Te zostało obniżone o 10 mm i połączyło się z ulepszeniami siły hamowania, która pochodzi z wysokowydajnego układu hamulcowego z 911 Turbo. Porsche oferuje także GTS opcjonalny pakiet Lightweight, który może zredukować wagę o 24,95 kg poprzesz lżejsze fotele kubełkowe z włókna węglowego, lekkie szkło, akumulator i… usunięcie tylnych siedzeń.

A jeśli już o kabinie mowa, to w niej Porsche 911 GTS 2022 sięgnie po najnowszą generację systemu informacyjno-rozrywkowego PCM, sportową kierownicę GT, pakiet Sport Chrono i Sport Seats Plus z czterostopniową regulacją podparcia bocznego. Siedzenia pokrywa materiał Race-Tex, który obejmuje też obręcz kierownicy, klamki drzwi, podłokietniki, dźwignię zmiany biegów i pokrywę schowka, kontrastując z elementami z włókna węglowego.

Czytaj też: Zwiastun Hyundai Elantra N 2022. Tym razem debiut musi być bliski

Niestety ceny nie są na ten moment znane, ale to tylko kwestia czasu. Nowe Porsche 911 GTS 2022 trafi bowiem do salonów jeszcze pod koniec bieżącego roku.