Plus zwróci pieniądze za SMS Premium

Arkadiusz Dziermański Z-ca Redaktora Naczelnego

Decyzją UOKiK Plus zwróci pieniądze za SMS Premium. Dotyczy to również klientów, którzy mieli odrzucone reklamacje w tej sprawie.

SMS-y Premium w Plusie

Postępowanie UOKiK dotyczyło usług Czat Towarzyski oraz Subskrypcje Premium MT, wykorzystujące numery 7218 i 60228. Klienci otrzymywali zachęcające SMS-y, a po odpisaniu na wskazany numer, otrzymywali codziennie jeden płatny SMS.

UOKiK wskazuje, że zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym do Polkomtel, operator sieci Plus, był w tym momencie dostawcą usługi Premium. Urząd zarzucił operatorowi, że nie weryfikował zgłoszeń swoich klientów, odrzucał reklamacje oraz nie wyjaśniał w odpowiedzi na zgłoszenia sytuacji konkretnego klienta.

Czytaj też: Bioniczne protezy – czy kiedyś będą równie sprawne jak nasze kończyny?

Plus zwróci pieniądze za SMS Premium. Oto warunki

Osoby, które między 1 stycznia 2015 roku, a 16 lipca 2020 roku składały w Plusie reklamacje usług Premium dotyczących numerów 7218 i 60228 otrzymają zwrot podwojonej, poniesionej opłaty. Operator będzie w tej sprawie informował o możliwych formach otrzymania zwrotu. W przypadku nie wybrania jej, obecni klienci otrzymają zwrot środków na numer na kartę lub ich faktura zostanie pomniejszona o stosowną kwotę.

Kolejne reklamacje w tej sprawie będą rozpatrywane pozytywnie. Z kolei odpowiedzi na reklamacje mają zawierać dokładne informacje dotyczą usługi Premium.

Czytaj też: Motorola Moto G Stylus 5G na nowych przeciekach. Są rendery i specyfikacja

Monitorowanie serwisów Premium. To jest naprawdę dobra zmiana

Polkomtel ma uzyskać od swoich kontrahentów świadczących usługi Premium niezbędne dane kontaktowe. To pozwoli klientom uzyskać informacje o tym, do kogo mają składać reklamacje w sprawie opłat za usługi Premium. Jeśli firmy takich danych nie przekażą, zostaną zablokowane przez operatora. To od zawsze był największy problem dotyczący usług Premium. Klient pyta gdzie składać reklamacje – konsultant Biura Obsługi szczerze odpowiada, że nie ma pojęcia.

Drugą ważną zmianą jest monitorowanie reklamacji dotyczących numerów SMS-ów Premium. Jeśli liczba zgłoszeń dotyczących danego numeru wzrośnie o 10%, dostawca usługi będzie musiał złożyć wyjaśnienia, a jeśli nie rozwiąże problemu, zostanie zablokowany. Monitorowanie serwisów Premium to coś, co powinni wprowadzić wszyscy operatorzy, nie tylko Plus. Tutaj w pełni popieram decyzję UOKiK.

Jeszcze kilka lat temu SMS-y Premium były prawdziwą plagą. Klienci potrafi tracić na tym setki złotych. Obecnie każdy operator ma ustawiony domyślny limit wydatków na usługi Premium, który wynosi 35 zł i można go zwiększyć lub zmniejszyć.