Xiaomi bardziej wartościowe niż BMW. Raport Kantar BrandZ Global 2021

Xiaomi jest bardziej wartościową marką niż BMW. Ale daleko jej do liderów rynku raportu Kantar BrandZ Global 2021. Króluje Amazon.
Xiaomi bardziej wartościowe niż BMW. Raport Kantar BrandZ Global 2021

Amazon i Apple w I lidzie. Google i Microsoft w II. Bardzo duża różnica i ogromne wzrosty

Raport Kantar BrandZ Global 2021 pokazuje listę 100 najbardziej wartościowych marek na świecie. Jeśli ktoś myślał, że pandemia spowodowała spadki wartości światowych gigantów, jest w ogromnym błędzie. Każda marka z TOP10 zestawienia jest bardziej wartościowa niż przed rokiem. Wartość wszystkich marek z pierwszej setki wzrosła o 42% w stosunku do 2020 roku, dokładnie o 2,1 bilionów dolarów(!).

Najwięcej zyskał Apple, bo aż 74% i wartość marki to 611,997 mld dolarów. Ale jeszcze więcej warty jest Amazon z wynikiem 683,852 mld dolarów i wzrostem 64%. Przewaga nad kolejną dwójką jest duża. Trzeci Google jest warty 457,998 mld dolarów (wzrost o 42%), a czwarty Microsoft 410,271 mld dolarów (wzrost o 26%).

Czytaj też: LEGO Super Mario – oto nowy zestaw LEGO Mario i LEGO Luigi

Kolejne miejsca to ponownie spora różnica wartości:

5. Tencent – 240,931 mld dolarów (wzrost o 60%),
6. Facebook – 226,744 mld dolarów (wzrost o 54%),
7. Alibaba – 196,912 mld dolarów (wzrost o 29%),
8 . VISA – 191,285 mld dolarów (wzrost o 2%),
9. McDonald’s – 154,921 mld dolarów (wzrost o 20%),
10. MasterCard – 112,876 mld dolarów (wzrost o 4%).

Tesla i TikTok zyskują najwięcej

Największe marki mocno urosły w ostatnim roku, ale to nie one są liderami wzrostu. Najwięcej zyskała Tesla, bo aż 275% i jej wartość to 42,606 mld dolarów. Drugi jest TikTok z wynikiem 158% i wartością 43,516 mld dolarów. Miejsce trzecie dla Pinduoduo, wzrost o 131% i wartość 21,732 mld dolarów, czwarte dla Meituan – wzrost o 119% i wartość 52,365 mld dolarów, a piąte zajmuje Moutai ze wzrostem 103% i wartością 109,330 mld dolarów. Warto też zanotować równo 100% wzrost wartości Instagrama, do 82,904 mld dolarów.

Czytaj też: realme GT czy Xiaomi Mi 11i? Porównanie dwóch mocnych Chińczyków ze Snapdragonem 888

Xiaomi chwali się wynikiem. Marka jest droższa niż BMW

Xiaomi chwali się swoim wynikiem i awansie o 11 pozycji w stosunku do 2020 roku. Udało się to dzięki 50% wzrostowi, do 24,885 mld dolarów. Dało to Chińczykom 70 pozycję, pomiędzy 69 Budweiserem (wzrost o 5% do 25,547 mld dolarów), a 71 BMW (wzrost o 21%, do 24,821 mld dolarów).

Jak wypadają inne marki technologicznie? Najwyżej poza TOP10, na miejcu 12 znajduje się Nvidia z wartością 104,763 mld dolarów (wpływ górników?). 23. jest Intel z wynikiem 71,937 mld dolarów, 37. Qualcomm z wynikiem 48,357 mld dolarów. Zaskakująco nisko, bo zaraz za Qualcommem, na miejscu 39 jest YouTube z wynikiem 47,103 mld dolarów.

Pomimo problemów na miejscu 50 znalazł się Huawei z wynikiem 38,021 mld dolarów.