Xiaomi bardziej wartościowe niż BMW. Raport Kantar BrandZ Global 2021

Arkadiusz Dziermański Z-ca Redaktora Naczelnego

Xiaomi jest bardziej wartościową marką niż BMW. Ale daleko jej do liderów rynku raportu Kantar BrandZ Global 2021. Króluje Amazon.

Amazon i Apple w I lidzie. Google i Microsoft w II. Bardzo duża różnica i ogromne wzrosty

Raport Kantar BrandZ Global 2021 pokazuje listę 100 najbardziej wartościowych marek na świecie. Jeśli ktoś myślał, że pandemia spowodowała spadki wartości światowych gigantów, jest w ogromnym błędzie. Każda marka z TOP10 zestawienia jest bardziej wartościowa niż przed rokiem. Wartość wszystkich marek z pierwszej setki wzrosła o 42% w stosunku do 2020 roku, dokładnie o 2,1 bilionów dolarów(!).

Najwięcej zyskał Apple, bo aż 74% i wartość marki to 611,997 mld dolarów. Ale jeszcze więcej warty jest Amazon z wynikiem 683,852 mld dolarów i wzrostem 64%. Przewaga nad kolejną dwójką jest duża. Trzeci Google jest warty 457,998 mld dolarów (wzrost o 42%), a czwarty Microsoft 410,271 mld dolarów (wzrost o 26%).

Czytaj też: LEGO Super Mario – oto nowy zestaw LEGO Mario i LEGO Luigi

Kolejne miejsca to ponownie spora różnica wartości:

5. Tencent – 240,931 mld dolarów (wzrost o 60%),
6. Facebook – 226,744 mld dolarów (wzrost o 54%),
7. Alibaba – 196,912 mld dolarów (wzrost o 29%),
8 . VISA – 191,285 mld dolarów (wzrost o 2%),
9. McDonald’s – 154,921 mld dolarów (wzrost o 20%),
10. MasterCard – 112,876 mld dolarów (wzrost o 4%).

Tesla i TikTok zyskują najwięcej

Największe marki mocno urosły w ostatnim roku, ale to nie one są liderami wzrostu. Najwięcej zyskała Tesla, bo aż 275% i jej wartość to 42,606 mld dolarów. Drugi jest TikTok z wynikiem 158% i wartością 43,516 mld dolarów. Miejsce trzecie dla Pinduoduo, wzrost o 131% i wartość 21,732 mld dolarów, czwarte dla Meituan – wzrost o 119% i wartość 52,365 mld dolarów, a piąte zajmuje Moutai ze wzrostem 103% i wartością 109,330 mld dolarów. Warto też zanotować równo 100% wzrost wartości Instagrama, do 82,904 mld dolarów.

Czytaj też: realme GT czy Xiaomi Mi 11i? Porównanie dwóch mocnych Chińczyków ze Snapdragonem 888

Xiaomi chwali się wynikiem. Marka jest droższa niż BMW

Xiaomi chwali się swoim wynikiem i awansie o 11 pozycji w stosunku do 2020 roku. Udało się to dzięki 50% wzrostowi, do 24,885 mld dolarów. Dało to Chińczykom 70 pozycję, pomiędzy 69 Budweiserem (wzrost o 5% do 25,547 mld dolarów), a 71 BMW (wzrost o 21%, do 24,821 mld dolarów).

Jak wypadają inne marki technologicznie? Najwyżej poza TOP10, na miejcu 12 znajduje się Nvidia z wartością 104,763 mld dolarów (wpływ górników?). 23. jest Intel z wynikiem 71,937 mld dolarów, 37. Qualcomm z wynikiem 48,357 mld dolarów. Zaskakująco nisko, bo zaraz za Qualcommem, na miejscu 39 jest YouTube z wynikiem 47,103 mld dolarów.

Pomimo problemów na miejscu 50 znalazł się Huawei z wynikiem 38,021 mld dolarów.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News