Pierwszy elektryczny rower górski od Transition Bikes. Premiera Repeater eMTB

Amerykańska firma Transition Bikes zaprezentowała właśnie swój pierwszy elektryczny rower górki. Mowa o modelu Reapeater eMTB, który łączy w sobie szereg pierwszorzędnego osprzętu. Jak to zwykle w przypadku takich ebike bywa, zacznijmy nietypowo, bo od ceny, która wynosi… 8199 dolarów za Reapeatera SRAM NX, ale kończy się na 10999$ za wersję Reapeater AXS z elektroniczną zmianą przełożeń.
Pierwszy elektryczny rower górski od Transition Bikes, premiera Repeater eMTB, Repeater eMTB, elektryczny rower górski od Transition Bikes,
Pierwszy elektryczny rower górski od Transition Bikes, premiera Repeater eMTB, Repeater eMTB, elektryczny rower górski od Transition Bikes,

Transistion Bikes pokazało elektryczny rower górski Repeater eMTB

Elektryczne rowery Repeater eMTB są obecnie dostępne wyłącznie na bazie ramy z włókna węglowego opracowanego zgodnie z geometrią Speed Balanced i zawieszeniem Giddy Up Horst-Link. Całe okablowanie poprowadzono wewnątrz ramy, a jej jednoczęściowy wahacz dla amortyzatora oraz przedni i tylny trójkąt, to przykład elementów wykonanych z najwyższej jakości japońskiego włókna węglowego Toray. Waga? W rozmiarze ramy na poziomie medium ta wynosi 22,3 kg.

Czytaj też: U nas motocykl, a w USA kolejny elektryczny rower. Premiera eFTR Hooligan 1.2, czyli limitowanej edycji S2

W praktyce Transition miało zamiar opracować swój pierwszy elektryczny rower typu eMTB w formie platformy, która sprawdzi się zarówno podczas jazdy pod górę, jak i w dół. Dlatego też Repeater eMTB jest luźno oparty na sprawdzonej geometrii innego modelu firmy, bo Sentinela. Sięgnął jednak okazalszy skok amortyzatorów, który wynosi 160 mm na przodzie i tyle, a samo ich dostrojenie zostało opracowane pod kątem maksymalnej trakcji, która poprawia wrażenia zarówno podczas zjazdów, jak i podjazdów.

Czytaj też: Sześć elektrycznych pojazdów od Yamaha. Są rowery, skutery i motorower

Po stronie napędu w grę wchodzi silnik Shimano EP8 w połączeniu z akumulatorem o pojemności 630 Wh w dolnej rurze, którego można wyciągnąć po odkręceniu zabezpieczenia. Tę dodatkową wagę ponoć zrównoważono niższym współczynnikiem przełożenia (2,16), a jeśli idzie o sam silnik, to ten został zaprezentowany w 2020 roku i cechuje go moment obrotowy na poziomie 85 Nm oraz waga rzędu 2,6 kilogramów.

Czytaj też: Nowe elektryczne rowery Ampler nigdy nie zdradzą, że są elektryczne. To ebike Juna i Axel

Jeśli idzie o pozostałe elementy rowerów Reapeater eMTB, to całość uzupełniają 4-tłoczkowe hamulce Magura z 203-milimetrowymi tarczami z przodu i z tyłu oraz miękkie gumowe opony Schwalbe Super Gravity w postaci Magic Mary z przodu i Big Betty z tyłu. Nie zabrakło też prowadnicy łańcucha i dodatkowej ochrony przed jego poluzowaniem.