Chatbot “Paczucha’ to nowe rozwiązanie firmy InPost oparte na sztucznej inteligencji. Wystarczy napisać do firmy za pomocą Messengera na Facebooku. Aby poznać status przesyłki, wystarczy wpisać “InPost – Paczkomaty, kurier” i zadać pytanie np. “Jaki jest status przesyłki nr…” lub “Gdzie jest najbliższy Paczkomat?”. Chatbot opowiada błyskawicznie, choć rozmowa z nim jest zbyt błyskotliwą konwersacją. Zdarza się, że “Paczucha” nie potrafi pomóc, automatycznie proponuje więc połączenie z infolinią, czat z konsultantem, albo odwiedzenie strony WWW.
– Zastosowanie sztucznej inteligencji to przełomowa zmiana. Upraszczamy i sprowadzamy korzystanie z usług logistycznych do poziomu okienka w smartfonie zgodnie z filozofią: być jak najbliżej klienta. Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, nawet w gorącym okresie przedświątecznym – komentuje dla serwisu BusinessInsider Rafał Brzoska, założyciel i Prezes Zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost. I dodaje: – Jako pierwsi wprowadziliśmy kilka rozwiązań, które później zostały skopiowane przez konkurencję. Już teraz użytkownicy Paczkomatów i usług kurierskich nie wyobrażają sobie, że moglibyśmy funkcjonować bez BOK działającego na portalu Facebook. Staramy się prowadzić możliwie jak najbardziej otwartą komunikację z naszymi klientami. Wprowadzenie do serwisu sztucznej inteligencji pozwoli na uzyskiwanie w czasie rzeczywistym odpowiedzi na kierowane do nas zapytania.