Nowy akcelerator firmy STB – BlackMagic, podobnie jak opisywany wcześniej model Creative’a, zbudowano na Voodoo2 i wyposażono w 12 MB szybkiej pamięci EDO DRAM. W standardowym zestawie, oprócz sterowników dla Windows 95/98 i NT 4.0, znajdują się dwie gry (Battlezone, G-Police) oraz specjalna taśma umożliwiająca połączenie dwóch kart i osiągnięcie niemal dwukrotnie wyższej wydajności. Pomiary przeprowadzono zgodnie z procedurą opisaną w teście kart graficznych – CHIP 5/98 s. 94.
| wyniki testu | ||
| Model | BlackMagic | Tryb SLI (2x) |
| FinalReality AGP 2,3 MB | 104,16 | 104,24 |
| FinalReality 3D Performance | 3,33 | 3,33 |
| GLQuake 640×480 bigass1 [fps] | 31,0 | 35,6 |
| GLQuake II 640×480 demo1 | 45,0 | 45,2 |
| Turok TMARK [Direct3D] | 58,2 | 64,6 |
| Turok TMARK [OpenGL] | 57,9 | 63,3 |
| Wydajność 3D [pkt] | 279 | 307 |
| Wydajność OpenGL [pkt] | 162 | 182 |
| Wydajność Łączna [pkt] | 213 | 233 |
W części Direct3D BlackMagic uzyskał nieco słabsze wyniki niż model Creative’a, zbliżone za to do wersji 8 MB Monstera II. Po dołożeniu drugiej karty role się odmieniły – “MegaMagic” dzięki bardzo wysokiej wydajności uzyskał najwyższy dotychczas wynik.
W trybie OpenGL BlackMagic okazał się słabszy od obu wymienionych konkurentów. Także wyniki dwóch połączonych kart były niższe od MegaMonstera. Łącznie BlackMagic wypadł minimalnie słabiej od konkurentów, “MegaMagic” zaś z wynikiem 233 punktów uplasował się na pierwszym miejscu.
| w skrócie | |
| BlackMagic 3D | |
| Maks. rozdzielczość i kolory: 1024×768/16 bitów, 85 Hz | |
| Maks. odświeżanie: 120 Hz | |
| Częstotliwość DAC-a: 135 MHz | |
| Pamięć: 12 MB EDO DRAM | |
| Układ graficzny: Voodoo2 | |
| Gwarancja: 10 lat | |
| 8 MB pamięci dla tekstur | |
| bardzo wysoka wydajność w trybie SLI | |
| stosunkowo wysoka cena | |
| Producent: STB, USA, http://www.stb.com/ | |
| Dostarczył: TCH Components, Warszawa, tel.: (0-22) 646 00 33 faks: 48 12 06 e-mail: [email protected]http://www.tch.com.pl/ | |
| Cena: 1200 zł | |
Dodatkowy wzrost wydajności (50-100%) uzyskać można po wyłączeniu synchronizacji z odświeżaniem monitora. W grze Quake (wersja GL – demo2) pojedyncza karta zamiast 44,9 wyświetlała 62,6 ramki w ciągu sekundy. W trybie SLI (2 karty) wydajność wzrosła prawie dwukrotnie – z 59,9 do 102,4 ramki/s! Niestety, ponad dwa tysiące złotych za wersję “podwójną” okaże się zapewne zbyt wysoką ceną dla większości graczy. Pocieszający jest tylko bardzo długi okres gwarancji, wynoszący aż 10 lat!