| wyniki testu | |
| Model | Terminator 128/3D “GLH” |
| WinQuake 320×200 bigass1 [fps] | 39,1 |
| Quake II GL640x480 demo1 [fps] | – |
| Turok Direct3D [tmark] | 7,7 |
| Final Reality Overall Performance | 2,24 |
| ChipMark E | 116,76 |
| Wydajność 2D | 98 |
| Wydajność Direct3D | 76 |
| Wydajność OpenGL | – |
| Wydajność łączna | 64 |
| Możliwości | 147 |
| Możliwości / Cena | 136 |
Przeznaczona dla magistrali AGP 66 MHz karta Terminator 128/3D “GLH” zbudowana jest na bazie opisanej wyżej kości. Na karcie zainstalowano 8 MB pamięci SGRAM, co jest ewenementem, ponieważ Trio3D obsługuje bezpośrednio maksymalnie 4 MB. Pozostała pamięć, dzięki sterownikom Herculesa, wykorzystana jest jako bufor tekstur. Takie rozwiązanie, pozwalając na uniknięcie tworzenia podobnego bufora w pamięci głównej komputera, zwiększa wydajność karty. Niestety, podczas pracy w trybach 2D karta wykorzystuje jedynie 4 MB, zapewniając maksymalnie rozdzielczość 1600×1200 w 16-bitowym kolorze.
| w skrócie | |
| Terminator 128/3D “GLH” | |
| Układ graficzny: S3 Trio3D | |
| Magistrala: AGP | |
| Pamięć: 8 MB SGRAM | |
| RAMDAC: 230 MHz | |
| Maks. rozdzielczość i kolory: 1600×1200/16 bitów, 85 Hz 16,7 mln/1152×864, 70 Hz | |
| Maks. odświeżanie: 160 Hz | |
| Gwarancja: 5 lat | |
| Cena: 255 zł | |
| atrakcyjna cena | |
| słaba wydajność 3D | |
| Producent: Hercules, USA http://www.hercules.com/ | |
| Dostarczył: Commpol, Kraków tel.: (0-12) 632 50 61, faks: 634 24 33 e-mail: [email protected]http://www.commpol.com/ | |
Szybkość Terminatora pozostawia wiele do życzenia. Osiągi łączne zbliżone są wprawdzie do uzyskiwanych przez karty ViRGE/GX2, stanowią jednak zaledwie 30% wydajności kart Riva 128 i i740 (przy porównywalnej cenie produktów!). Test Direct3D wykazał, że Terminator uzyskuje tylko ok. 25% wydajności najszybszych kart Riva. Bez zarzutu pozostaje jakość grafiki 3D, karta miała jedynie problemy z prawidłowym nakładaniem tekstur w Turoku, co jest charakterystyczne dla chipów firmy S3.