wyniki testu | |
Model | Terminator 128/3D “GLH” |
WinQuake 320×200 bigass1 [fps] | 39,1 |
Quake II GL640x480 demo1 [fps] | – |
Turok Direct3D [tmark] | 7,7 |
Final Reality Overall Performance | 2,24 |
ChipMark E | 116,76 |
Wydajność 2D | 98 |
Wydajność Direct3D | 76 |
Wydajność OpenGL | – |
Wydajność łączna | 64 |
Możliwości | 147 |
Możliwości / Cena | 136 |
Przeznaczona dla magistrali AGP 66 MHz karta Terminator 128/3D “GLH” zbudowana jest na bazie opisanej wyżej kości. Na karcie zainstalowano 8 MB pamięci SGRAM, co jest ewenementem, ponieważ Trio3D obsługuje bezpośrednio maksymalnie 4 MB. Pozostała pamięć, dzięki sterownikom Herculesa, wykorzystana jest jako bufor tekstur. Takie rozwiązanie, pozwalając na uniknięcie tworzenia podobnego bufora w pamięci głównej komputera, zwiększa wydajność karty. Niestety, podczas pracy w trybach 2D karta wykorzystuje jedynie 4 MB, zapewniając maksymalnie rozdzielczość 1600×1200 w 16-bitowym kolorze.
w skrócie | |
Terminator 128/3D “GLH” | |
Układ graficzny: S3 Trio3D | |
Magistrala: AGP | |
Pamięć: 8 MB SGRAM | |
RAMDAC: 230 MHz | |
Maks. rozdzielczość i kolory: 1600×1200/16 bitów, 85 Hz 16,7 mln/1152×864, 70 Hz | |
Maks. odświeżanie: 160 Hz | |
Gwarancja: 5 lat | |
Cena: 255 zł | |
atrakcyjna cena | |
słaba wydajność 3D | |
Producent: Hercules, USA http://www.hercules.com/ | |
Dostarczył: Commpol, Kraków tel.: (0-12) 632 50 61, faks: 634 24 33 e-mail: [email protected]http://www.commpol.com/ |
Szybkość Terminatora pozostawia wiele do życzenia. Osiągi łączne zbliżone są wprawdzie do uzyskiwanych przez karty ViRGE/GX2, stanowią jednak zaledwie 30% wydajności kart Riva 128 i i740 (przy porównywalnej cenie produktów!). Test Direct3D wykazał, że Terminator uzyskuje tylko ok. 25% wydajności najszybszych kart Riva. Bez zarzutu pozostaje jakość grafiki 3D, karta miała jedynie problemy z prawidłowym nakładaniem tekstur w Turoku, co jest charakterystyczne dla chipów firmy S3.