3D VRJoy-2000

Miłośnicy gier typu FPP, takich jak Quake III lub Counter-Strike, godzinami przebywają w wirtualnym świecie. Jednym z pomysłów, aby wrażenia z takiej zabawy uczynić bardziej realistycznymi, jest nadanie głębi generowanym komputerowo światom – przy użyciu specjalnych okularów 3D.

Zasilanie: złącze PS/2 klawiatury
Podłączenie: przejściówka VGA
Zgodność z API: Direct3D, OpenGL
Gwarancja: 12 miesięcy
Cena (z VAT-em): 399 zł
+ zgodność z OpenGL i Direct3D
– zbyt delikatna konstrukcja
– może powodować ból głowy 
Producent: VR Standard, USA
http://www.vrstandard.com/
Dostawca: Age Computers, Wrocław
tel.: (71) 327 27 27
http://www.age.pl/

Okulary 3D VRJoy-2000, wykorzystując migawki LCD oraz specjalny sterownik VRCaddyMe, zmieniają obraz zwykłych gier 3D (zgodnych z Direct3D lub OpenGL) z “płaskiego” w stereoskopowy. Obraz w wersji “stereo” jest generowany poprzez wprowadzenie przesunięcia względem siebie linii parzystych i nieparzystych. Specjalne migawki LCD przesłaniają na przemian obraz docierający do każdego oka. Do uzyskania zadowalającego efektu trzeba mieć monitor, który bez problemu oferuje częstotliwości odświeżania powyżej 100 Hz. Przy takim odświeżaniu monitora otrzymamy 50 Hz z każdej migawki LCD.

Wykorzystując gry Quake III Arena (OpenGL) i Citizen Kabuto (Direct3D), sprawdziliśmy, jak sprawuje się opisywane urządzenie. W obu przypadkach uzyskaliśmy zadowalający efekt głębi. VRJoy 2000 jest więc ciekawą ofertą, jednak przed zakupem urządzenia musimy przestrzec osoby źle znoszące długie obserwowanie stereoskopowych obrazów.

Więcej:bezcatnews