Twierdza

Gry strategiczne czasu rzeczywistego dotychczas dzieliły się na utrzymane w konwencji fantasy oraz science fiction. W pełni spolonizowana Twierdza jest programem aspirującym do miana “historycznego RTS-a”. Aspekt ekonomiczny sprowadza się do uproszczonej symulacji średniowiecznej gospodarki (zbieranie podatków, uprawa zboża, chmielu, owoców, hodowla bydła, pozyskiwanie surowców takich jak kamień, drewno, żelazo itp.). Uwzględniono też konieczność dbania o morale poddanych. W części militarnej, oprócz kilku rodzajów wojsk, główną rolę odgrywa możliwość budowania fortyfikacji. Tytułowe twierdze składamy jak z klocków, wybierając spośród kilku rodzajów bram, murów i baszt, a całość umacniając fosą i rowami ze smołą.

Wymagania: Windows 9x/Me/2000/XP, ok. 830 MB na dysku
+ dowolność w budowaniu zamków
+ różnorodność zadań
Producent: Take 2,
http://www.take2games.com/
Dostawca: Play-It, Warszawa
http://www.play-it.pl/
Cena (z VAT-em): 99 zł

Oprócz dużej kampanii militarnej, minikampanii ekonomicznej, trybu wieloosobowego oraz edytora scenariuszy mamy też opcję bezstresowego budowania wymarzonego zamku. Obok oblężeń i szturmów czeka nas realizacja zadań ekonomicznych lub społecznych. Interesujące są scenariusze historyczne, dające okazję do obrony lub szturmu na znane średniowieczne fortece, jak Wartburg, Windsor z 1070 r. czy Leeds.

Warto wspomnieć, że choć grafika jest dwuwymiarowa, planszę możemy wygodnie skalować oraz obracać ją co 90 stopni.

Więcej:bezcatnews