Tom Clancy’s Splinter Cell |
Wymagania: Windows 98/Me/2000/XP, karta graficzna 32 MB, ok. 1,5 GB na dysku |
+ duże możliwości fizyczne głównego bohatera + realizacja oświetlenia – spore realne wymagania sprzętowe |
Cena: 130 zł www.play-it.pl |
Fabuła gry nawet po części nie odsłania olbrzymiego potencjału zawartego w nowym produkcie studia Ubi Soft. Grze Splinter Cell, którą formalnie zaliczyć należy do gatunku gier akcji tpp (third person perspective), w rzeczywistości bliżej jest do kultowego Thiefa. Osiągnięcie wyznaczonych celów nie polega bowiem na zastrzeleniu wszystkich wirtualnych przeciwników, lecz przede wszystkim na pozostaniu w ukryciu tak długo, jak to tylko możliwe. Z tego względu arsenał możliwych zachowań głównego bohatera jest dalece bardziej rozbudowany od jego ekwipunku. Oprócz chodzenia i strzelania Sam Fisher potrafi także podkradać się do przeciwnika, a następnie ogłuszyć go. Agentowi nie sprawia żadnej trudności wspinanie się po linach, po ścianach czy zawiśnięcie i przemieszczanie się po umieszczonej pod sufitem metalowej rurze.
W sensie technicznym Splinter Cell stanowi małą rewolucję. Chociaż rozgrywka odbywa się głównie w ciemnościach, to duże uznanie budzi engine graficzny, odpowiedzialny za generowanie niemal fotorealistycznego oświetlenia w poszczególnych lokacjach. Dynamiczny cień rzucany na ścianę przez latającą przy żarówce ćmę to zaledwie przykład przewidzianych atrakcji. Niestety, wizualne fajerwerki zarezerwowane są dla użytkowników szybkich pecetów z dobrymi kartami graficznymi. Pozostałych graczy będą musiały zadowolić niemalże akrobatyczne możliwości Sama Fishera.