HandyTone 486 firmy Grandstream to przedstawiciel bardzo interesującej, acz mało jeszcze popularnej w Polsce rodziny tzw. bramek VoIP. Pozwalają one na korzystanie z usług telefonii internetowej za pomocą zwykłego analogowego aparatu i bez pośrednictwa komputera! HT 486 pełni dodatkowo funkcję bramki internetowej i routera. Urządzenie może więc zostać podłączone między modemem DSL a siecią lokalną i być użyte zarówno do dzielenia połączenia internetowego, jak i do obsługi połączeń telefonicznych. Omawiany model urządzenia ma wbudowane dwa porty RJ-11, służące do podłączenia telefonu i linii telefonicznej. Domyślnie po podniesieniu słuchawki numer będzie wybierany za pośrednictwem Internetu – aby zadzwonić “przez miasto”, trzeba uprzednio podać specjalny prefiks.

| Grandstream HandyTone 486 |
| Wybrane cechy: bsługa protokołów SIP 2.0, TCP/UDP/IP, RTP/RTCP, HTTP, ICMP, PPPoE, obsługiwane kodeki głosu: G.711 (PCM a-law i u-law), G.723.1, G.726, G.728, G.729 i iLBC, porty: 1x10Base-T (WAN), 1x10Base-T (LAN), 1xFXS (tel), 1xPSTN Wymiary/masa: 63x110x28 mm/360 g |
wbudowany router (obsługa NAT), obsługa wielu kodeków i protokołów, możliwość korzystania z VoIP i linii analogowej za pomocą jednego aparatu (PSTN pass through), zaawansowana konfiguracja parametrów usługi VoIP, konfiguracja przez HTTP lub telefon, identyfikacja numeru dzwoniącego, wbudowany klient i serwer DHCP brak możliwości zmiany domyślnej linii, mało przejrzysty interfejs konfiguracji przez WWW |
| Cena: 410 zł www.grandstream.com |
Urządzenie jest zgodne z protokołem SIP, co pozwala korzystać z usług wielu operatorów VoIP (np. Newfon, easyCALL). HandyTone skonfigurujemy zarówno telefonicznie poprzez wbudowane menu głosowe, jak i interfejs WWW. Jest on co prawda mało przejrzysty (z uwagi na dużą liczbę możliwych do ustawienia parametrów prezentowanych na jednej stronie), pozwala jednak na bardzo zaawansowaną konfigurację usługi VoIP.
wbudowany router (obsługa NAT), obsługa wielu kodeków i protokołów, możliwość korzystania z VoIP i linii analogowej za pomocą jednego aparatu (PSTN pass through), zaawansowana konfiguracja parametrów usługi VoIP, konfiguracja przez HTTP lub telefon, identyfikacja numeru dzwoniącego, wbudowany klient i serwer DHCP
brak możliwości zmiany domyślnej linii, mało przejrzysty interfejs konfiguracji przez WWW