Belkin przeprasza za wpadkę na Amazonie

Wczorajszy news na temat nieuczciwych praktyk Belkina wywołał niemałe poruszenie. Firma nadesłała do redakcji CHIP-a oświadczenie, w którym przeprasza czytelników.
Zakład będzie miał powierzchnię 200 tys. m kwadratowych i początkowo zajmie się produkcją wielkoformatowych paneli LCD
Zakład będzie miał powierzchnię 200 tys. m kwadratowych i początkowo zajmie się produkcją wielkoformatowych paneli LCD

Poniżej znajdziecie słowa prezesa Reynoso, które cytujemy w całości.

Firma Belkin oraz jej pracownicy zawsze stosują się do najwyższych standardów etyki zawodowej i osobistej uczciwości. Ze względu na poszanowanie tych samych wartości wspieramy społeczność sieciową naszych użytkowników w dyskusjach i ocenach naszych produktów, niezależnie od tego, czy są to pochlebne, czy też krytyczne uwagi. Dlatego też byliśmy niezwykle zaskoczeni i skonsternowani, gdy dowiedzieliśmy się, że jeden z naszych pracowników mógł zwracać się do użytkowników strony Amazon Mechanical Turk, prosząc ich o przesyłanie pozytywnych recenzji produktów Belkin w zamian za zapłatę.

Firma Belkin nie uczestniczy w żadnym wypadku w nieetycznych praktykach ani w żaden sposób ich nie inicjuje. Wiemy, że ludzie szukają w sieci recenzji produktów przedstawiających obiektywne opinie innych użytkowników. Zdajemy sobie sprawę, że incydenty takie jak ten, podważają zaufanie Internautów do tego rodzaju kontaktów. Uważamy naszą odpowiedzialność wobec społeczności użytkowników za rzecz świętą i jest nam niezwykle przykro, że takie wydarzenie mogło mieć miejsce.

Chcemy podkreślić, że stanowi to odosobniony incydent i pragniemy poinformować, że podjęliśmy następujące działania, by odzyskać Państwa zaufanie:

  • Podjęliśmy działania, których celem było jak najszybsze usunięcie wszystkich powiązanych z tą sprawą postów z systemu Mechanical Turk.
  • Ściśle współpracujemy z naszymi partnerami sieciowymi, by upewnić się, że wszelkie recenzje umieszczone w serwisie w oparciu o te posty zostały usunięte.

Należy także podkreślić, że nasi partnerzy nie wiedzieli nic o tych postach, ani nie uczestniczyli w ich publikowaniu.

Raz jeszcze pragniemy przeprosić za to niefortunne zdarzenie i zapewnić, że będziemy ciężko i uczciwie pracować, by odzyskać utracone zaufanie.

Z poważaniem,

Mark Reynoso
Prezes firmy Belkin