Xbox LIVE – wielkie przychody dla Microsoftu

Posiadacze konsoli Xbox 360 mają do swojej dyspozycji dwa rodzaje kont Xbox LIVE. Pierwsze z nich, srebrne, jest darmowe i pozwala na pobieranie dodatków do gier i innych materiałów oraz oglądanie filmów z wypożyczalni wideo. Drugie z nich, złote, kosztuje 50 dolarów rocznie, i umożliwia granie multiplayer przez Internet. Ponad połowa kont na LIVE (56%) jest złotych. Oznacza to, że 9,5 miliona osób (34% wszystkich posiadaczy Xboksów) płaci Microsoftowi abonament.
Interfejs New Xbox LIVE Experience, tu w wersji angielskiej
Interfejs New Xbox LIVE Experience, tu w wersji angielskiej

Aby lepiej zobrazować sukces tej usługi, warto przeliczyć ją na pieniądze. Microsoft odnotowuje rocznie 500 milionów dolarów dzięki abonentom Xbox LIVE. Równie dobrym wynikiem może poszczycić się tylko World of Warcraft ze stajni Blizzarda.

Niestety, nie możemy oszacować ilości polskich abonentów. Microsoft jest zdania, że usługa Xbox LIVE na polskim rynku jest nieopłacalna, więc po prostu jej nie uruchomił. Polscy posiadacze Xboksów są zmuszeni rejestrować się na tej usłudze podając fałszywe dane adresowe (ulubionymi wyborami są Wielka Brytania i Stany Zjednoczone, ze względu na znajomość języka angielskiego), łamiąc przez to regulamin serwisu i narażając się na kłopoty z płatnościami.