Activision namówił Metallikę do promowania Guitar Hero w telewizji

Guitar Hero: Metallica to najnowsza odsłona bijącej rekordy popularności gry muzycznej. Tym razem koncentruje się ona na jednym z największych zespołów w historii rocka, czyli tytułowej Metallice. W związku z premierą tej produkcji ruszyła dość nietypowa kampania nietypowa. Czemu nietypowa? Zespół Metallica po raz pierwszy w swojej historii zgodził się na wystąpienie w spocie reklamowym. To również pierwsza produkcja Guitar Hero, którą promują w telewizji gwiazdy tego formatu.
Jakość grafiki i odwzorowania postaci być może nie powala, ale przecież nie to jest najistotniejsze w grach tego typu
Jakość grafiki i odwzorowania postaci być może nie powala, ale przecież nie to jest najistotniejsze w grach tego typu

– Gdy tylko pojawiła się szansa, abyśmy w tej grze uczestniczyli, i przez kilka najbliższych lat w oczach naszych dzieci wyglądali na super cool kolesi mających swoją własną grę wideo, to zdecydowaliśmy się bardzo szybko. Czy największym zastrzeżeniem była marka i postrzeganie tej gry? Naprawdę uważam, że za 5 czy 10 lat od teraz to będzie naturalny sposób na wydawanie nowych nagrań – mówi Lars Ulrich, perkusista zespołu.

– Nigdy nie byliśmy anty-postępowi. Nigdy przenigdy. Gdy nagrywaliśmy albumy zawsze chcieliśmy mieć najnowsze, najfajniejsze sprzęty. Chcieliśmy kombinować je ze starymi piecami i sprawdzonymi markami. Mieliśmy kiedyś jedną z najlepszych stron internetowych. Oczywiście Napster pchnął nas w innym kierunku, stanęliśmy w obronie artystów. Ale technologia zawsze była dla nas sposobem na wyjście z muzyką do ludzi. Weźmy kolejny przykład, oto jak muzyka łączy ludzi, dzieciaki kochają gry video, nauczmy je czegoś dzięki temu. Otóż przyszedł kiedyś do mnie syn Larsa i zapytał, czy wiem jaki jest jego ulubiony kawałek – powiedział: “‘Mississippi Queen’ grupy Mountain!”… co? Gdzie go słyszałeś? “w Guitar Hero!” – dodaje James Hetfield, gitarzysta i wokalista zespołu.

Metallica bardzo się zaangażowała w produkcję tej gry. Zespół sam wybierał utwory, jakie zagoszczą w grze, namówił też Lemmy’ego i Kinga Diamonda do współudziału, przekonał też Microsoft, by nie cenzurował piosenki Slayera w grze. Z własnej inicjatywy odnalazł zagubione, nieobrobione ścieżki do najstarszych albumów, by można było je wykorzystać w grze i  wygospodarował czas dla grafików komputerowych i animatorów, by mogli wykonać dokładne modele 3D i zarejestrować występy w motion-capture. Najprawdopodobniej z tego zaangażowania wyniknęła obecność Metalliki w reklamach telewizyjnych. Spot jest dwuczęściowy, oba odcinki prezentujemy poniżej. Poza zespołem występują w nich gendarni trenerzy National Collegiate Athletic Association (NCAA) (Mike Krzyzewski, Roy Williams, Rick Pitino i Bob Knight) – organizacji zrzeszającej około 1 200 instytucji, zajmujących się organizacją zawodów sportowych wielu szkół i uniwersytetów w Stanach Zjednoczonych.