Najnowsze, najbardziej wymagające gry na ekranie twojego komputera

OnLive to amerykańska firma, która chce umożliwić zagranie nawet w najbardziej wymagające gry, takie jak Crysis, na średniej jakości komputerze. Brzmi jak science-fiction? Niezupełnie. Otóż znajdująca się w Palo Alto firma już opracowała technologię, która to umożliwia. Pomysł, jaki wykorzystano, jest genialny w swej prostocie. OnLive opracowało bowiem zoptymalizowany kodek wideo, który praktycznie bez żadnych opóźnień umożliwia strumieniowanie obrazu w wysokiej rozdzielczości na ekran komputera. Oznacza to, że korzystając z ich usługi gramy w gry, które nie są zainstalowane lokalnie na komputerze, bądź konsoli. Grafika i dźwięk są strumieniowane poprzez Internet, ograniczając nasz sprzęt do roli klienta multimedialnego.
OnLive - jeśli dysponujesz wydajnym łączem internetowym, możesz zapomnieć o kupnie konsoli do gier
OnLive - jeśli dysponujesz wydajnym łączem internetowym, możesz zapomnieć o kupnie konsoli do gier

Oczywiście, jest pewien haczyk. OnLive wymaga łącza o przepustowości 1,5 megabita do rozdzielczości 480p. Aby pograć w full HD, musimy dysponować 5-megabitowym łączem. Biorąc jednak pod uwagę, że gra to nie film, i oprócz obrazu i dźwięku wyświetlanego na ekranie bez żadnego buforowania, system musi reagować na nasze polecenia w czasie nie dłuższym, jak kilka milisekund, wymagania te zaczynają być całkiem uzasadnione.

OnLive będzie obsługiwane przez systemy Windows i Mac OS. Na razie brak wieści o jakimkolwiek wsparciu dla Linuksa. Swoje zainteresowanie projektem już wyraziły już Electronic Arts, Ubisoft, Take-Two Interactive, Warner Bros. Interactive Entertainment, THQ, Epic Games, Eidos, Atari Interactive i Codemasters. Premiera jeszcze tej zimy.