Opera Mini podbija rynek w rekordowym tempie

W marcu 2009 ponad 23 miliony ludzi – 12,1% więcej niż w lutym – korzystało z tej mobilnej przeglądarki.  Było to jednocześnie o 157% więcej niż w marcu zeszłego roku.  Użytkownicy przeglądarki zobaczyli w marcu 8,6 miliarda stron, co jest liczbą o 17,4 5 większą niż w zeszłym miesiącu i aż o 225% większą w perspektywie rocznej. Pełny raport “Stan sieci mobilnej”  jest dostępny na http://www.opera.com/smw/ Także przesył danych uwidacznia wagę Opery Mini dla światowych operatorów. W marcu Opera Mini obsłużyła transfer danych do telefonów komórkowych na świecie o liczbie 148 milionów megabajtów. Od lutego wskaźnik ten wzrósł o 19,3%. Co ciekawe, Opera Mini kompresuje dane o średnio 90%. Gdyby nie to, użytkownicy przeglądarki ściągnęliby prawie 1,4 petabajta danych w samym marcu. W porównaniu z marcem 2008 przesył danych zwiększył się o 319%.
Era zaimplementowała mechanizm znany z Opery Mini
Era zaimplementowała mechanizm znany z Opery Mini

W Polsce liczba użytkowników wzrosła od marca 2008 o 98 %, a liczba odsłon zwiększyła się aż o 202 %. Polski użytkownik obejrzał średnio 176 stron. Na liście najpopularniejszych stron w polskim Internecie mobilnym wciąż króluje Nasza-klasa.  Nowością jest pojawienie się w pierwszej dziesiątce Interii.  Sony Ericsson K800i jest pierwszy, Nokia 6300 druga, a Sony Ericsson K550i trzeci na liście najpopularniejszych w Polsce telefonów komórkowych z dostępem do Internetu poprzez Operę Mini.

Nigeria dostała się do pierwszej dziesiątki krajów o największej liczbie użytkowników Opery Mini, zastępując w niej Niemcy.

Nowością w tym miesiącu jest raport dotyczący używania Internetu mobilnego w ciągu dnia (wtorek, 17 marca). Największa liczba użytkowników Opery Mini uaktywnia się pod koniec dnia – od 20. do północy.  Ale np. Chińczycy chętniej surfują przez komórkę w pierwszej połowie dnia.

W tym miesiącu raport koncentruje się na Ameryce Łacińskiej. Największego skoku dokonało tu Chile, które awansowało z dziewiątej na pierwszą pozycję w regionie, zwiększając liczbę użytkowników Opery Mini aż o 3.200% w skali roku. W tym samym czasie liczba odwiedzanych stron wzrosła tam prawie o 26.000%. Na kolejnych miejscach znalazły się Brazylia, Meksyk i Wenezuela. Oryginalny raport dotyczący Ameryki Łacińskiej jest dostępny na http://www.opera.com/smw/2008/07/.

Mobilny Internet przeżywa boom w Ameryce Łacińskiej. Od marca 2008 do marca 2009 ogólna liczba przeglądanych stron w krajach pierwszej dziesiątki kontynentu zwiększyła się o 673%. W tym samym czasie liczba użytkowników wzrosła tam o 164%, zaś przesył danych – ponad pięciokrotnie.

Jeśli chodzi o najpopularniejsze strony, to najlepiej radzą sobie w Ameryce Łacińskiej Google, Live i Facebook. Orkut pozostaje głównym serwisem społecznościowym w Brazylii i Paragwaju. Mniejsze portale społecznościowe jak hi5 są także mocne w wielu krajach kontynentu.

Mobilny Internet kontynuuje swój wielki pochód na świecie. Po raz pierwszy raport pokazuje wzrost liczby użytkowników i przeglądanych stron w pierwszej dziesiątce krajów. W większości tych krajów mieliśmy do czynienia z trzycyfrowym wzrostem jeśli chodzi o ilość przeglądanych stron i dwucyfrowym – jeśli chodzi o liczbę użytkowników.  Wyjątek stanowi Nigeria, która w obu kategoriach zanotowała wzrost – odpowiednio o 4.000 % i 1.500 % w skali roku.