– Od początku naszej działalności “sercem” systemu mojeauto.pl był konfigurator nowych samochodów. Na początku 2004 roku postanowiliśmy zbierać dane dotyczące statystyk odwiedzalności poszczególnych modeli samochodów w naszym konfiguratorze. Na tej podstawie sporządzane są raporty miesięczne i roczne – mówi Szymon Siwek, kierownik marketingu w mojeauto.pl. – Najpopularniejszy model w danym roku otrzymuje tytuł Internetowego Samochodu Roku. Dzięki temu, że Internauci głosują nieświadomie, dodając do tego zasięg naszego konfiguratora, mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że nasz ranking odzwierciedla ich rzeczywiste zainteresowania.
W ubiegłym roku rywalizacja o końcowe zwycięstwo była jednak zdecydowanie bardziej wyrównana niż w poprzednich edycjach plebiscytu. Ford Focus, który zwyciężał trzykrotnie w zestawieniach miesięcznych, nieznaczną liczbą punktów wyprzedził Hondę Civic (pięć triumfów w rankingach miesięcznych) i Skodę Fabię (3 zwycięstwa).
– Otrzymane wyróżnienie Internetowy Samochód Roku 2008 dla Forda Focus jest dla nas szczególnie ważne. Nagroda Internetowy Samochód Roku jest przyznawana na podstawie rzeczywistego zainteresowania internautów danym autem w dłuższym okresie czasu. Dla nas to oznacza, że w ubiegłym roku Ford Focus niezmiennie cieszył się ogromnym zainteresowaniem potencjalnych klientów – ponad 300 tysięcy internautów wyraziło chęć poznania naszego modelu lub porównania go z konkurencją. To świadczy o bardzo wysokiej pozycji Forda Focus na rynku – powiedział Adam Kołodziejczyk, prezes Ford Polska, podczas odbioru nagrody.
Czołowa dziesiątka plebiscytu na Internetowy Samochód Roku 2008:
- Ford Focus 313 262
- Honda Civic 297 907
- Skoda Fabia 291 610
- Skoda Octavia 271 769
- Opel Astra III 246 374
- Volkswagen Polo 226 552
- Opel Corsa 209 470
- Ford Mondeo 202 839
- Volkswagen Golf V 20 2441
- Toyota Avensis 201 683
W kategorii na najbardziej popularną markę zwyciężył Volkswagen, jednak z nieznaczną przewagą nad drugą w końcowej klasyfikacji Toyotą. Obie marki zanotowały po sześć zwycięstw w zestawieniach miesięcznych. Trzecią lokatę, choć już z dość znaczną stratą do pierwszej dwójki, zajął Opel.
Z kolei kategoria samochodów użytkowych, po roku przerwy, ponownie dla Mercedesa Sprintera, który zdecydował zdominował ubiegły rok, zwyciężając aż w jedenastu miesięcznych zestawieniach. Drugą pozycję zajął Fiat Ducato, zaś trzecie Ford Transit.