Być może następnym krokiem będzie umieszczenie w netbooku Aspire One dwurdzeniowego procesora Atom

Netbooki przegrywają z kryzysem

Chociaż wiele znaków na niebie i Ziemi wskazywało, że netbooki będą sprzedawały się jak świeże bułeczki w 2009 roku, to w przekroju pierwszego kwartału ich sprzedaż spadła o 26 procent.

Pod koniec stycznia słyszeliśmy zapowiedzi firm badawczych, jakoby rok 2009 miał stać pod znakiem netbooków, a ostatnio nawet dowiedzieliśmy się, że większość firm jest coraz bardziej zainteresowanych ultramobilnymi maszynami. To wszystko nie uchroniło jednak tego segmentu przed sporym, bo 26-procentowym spadkiem sprzedaży w przekroju pierwszego kwartału 2009 roku, czego główną przyczyną jest oczywiście globalny kryzys finansowy.

Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę również notebooki, to te mniejsze i tańsze maszyny radzą sobie całkiem nieźle – odnotowano jeszcze większy spadek modeli z ekranami o przekątnej powyżej 10 cali. To poskutkowało zwiększeniem udziału netbooków w rynku przenośnych komputerów do niemal 20 procent.

Z 5,9 miliona netbooków sprzedanych w pierwszym kwartale 2009 roku, 1,8 miliona miało naklejone logo Acera. To dwukrotnie większa liczba, w porównaniu z ilością sprzedanych egzemplarzy najliczniejszej rodziny netbooków, czyli Eee PC.

Na ostatnim stopniu podium uplasowało się HP z 700 tysiącami sprzedanych netbooków. Czwarte miejsce zajął Dell (400 tysięcy), zaś na piąte – ex aequo Toshiba i Lenovo (200 tysięcy egzemplarzy).

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.