Nowe urządzenie można z łatwością zintegrować z firmowymi systemami telefonicznymi, co może stanowić skuteczne dopełnienie, a nawet zamiennik telefonu stacjonarnego. Rozwiązania typu Call Connect — łączące urządzenia mobilne Nokia z systemami PBX firm branżowych, takich jak Cisco i Alcatel-Lucent — sprawiają, że dany pracownik może być osiągalny pod jednym numerem telefonu. Dzięki temu firmy mogą zmniejszyć liczbę urządzeń oraz kontrolować i ograniczać koszty.
Nokia E52 wyróżnia się również rozbudowaną aplikacją poczty email z nowym interfejsem, który sprawdza się podczas korzystania z usługi Nokia Messaging oraz korporacyjnych rozwiązań pocztowych tj: Mail for Exchange i IBM Lotus Notes Traveler. Dzięki Nokia Messaging telefon oferuje użytkownikom dostęp do poczty prywatnej i biznesowej poprzez większość istniejących kont e-mail, m. in. Yahoo! Mail, Gmail, Windows Live Hotmail, Interia, Onet, Wirtualna Polska czy O2, a wiadomości na telefon dostarczane są automatycznie i na bieżąco. Z kolei bezpośredni dostęp do serwerów pocztowych Microsoft Exchange lub IBM Lotus Notes pozwala firmom na zmniejszenie kosztów operacyjnych związanych z umobilnieniem poczty, kalendarza, firmowej książki kontaktowej, m.in. ze względu na fakt, że w rozwiązaniu Nokia nie jest wymagane oprogramowanie warstwy pośredniej ani dodatkowe serwery.