E-triki na polskiego wyborcę

Wideo online, kampanie linków sponsorowanych w wyszukiwarkach, prezentacje kandydatów w serwisach web 2.0 i inne internetowe pomysły na zachęcenie do siebie elektoratu stają się coraz modniejsze wśród kandydatów walczących o miejsca w Parlamencie Europejskim. Czasu na agitację pozostało mało – już w piątek o północy rozpoczyna się cisza wyborcza.
E-triki na polskiego wyborcę

Wyraźnie nowatorskim podejściem do kampanii wyborczej może pochwalić się kandydat Rafał Trzaskowski. Jego sztab wyborczy przygotował stylową, zgodną z najnowszymi trendami w sieci stronę internetową dlarafala.pl. Ale to nie jedyne miejsce, gdzie Trzaskowski prezentuje się w sieci. Jego profile pojawiły się na wszystkich znaczących polskich serwisach społecznościowych: naszej-klasie, goldenline oraz na międzynarodowych, bardzo modnych wśród młodzieży – YouTube’ie, Facebooku i Flickr. Kandydat prowadzi również swój blog i pisze w Salonie24.pl.

Jednak podstawowym orężem walki o głosy stało się dla Trzaskowskiego wideo online. Sztab wyborczy przygotował szereg filmów z cyklu “dla Rafała”. W kolejnych odsłonach przyjaciele kandydata – Michał Żebrowski, Tomasz Karolak, Grzegorz Turnau i inni – w humorystyczny sposób “robią coś dla Rafała”, np. Tomasz Karolak zmienia się w blondynkę z gładkimi nogami.

– Jest to unikatowa kampania wyborcza w Polsce. Pierwszy raz kandydat w wyborach tak wyraźnie i śmiało podejmuje działania w internecie. Wyjątkowość działań sztabu Rafała Trzaskowskiego polega na wykorzystaniu w kampanii internetowego wideo. Filmy zostały zamieszczone na stronie oficjalnej kandydata oraz na wielu innych serwisach – mówi Mateusz Ostachowski z agencji Kompan.pl.

Sztab wyborczy Rafała Trzaskowskiego pozyskał do udziału w kampanii oprócz wspominanych aktorów również Urszulę Dudziak, Piotra Adamczyka, Daniela Olbrychskiego, Zbigniewa Zamachowskiego i innych. To właśnie celebryci w połączeniu z kreatywnym podejściem do nowoczesnych technologii mogą zdecydować o jego sukcesie w wyborach.